Gjest Skrevet 9. februar 2007 #1 Del Skrevet 9. februar 2007 Jeg er veldig glad i mine svigerforeldre og vi har et godt forhold :-) Jeg og svigermor går mye tur ilag og snakker sammen nesten hver dag. Hun skjemmer også vekk Maja til de grader. Er jeg uenig med henne, sier jeg ifra, blir ikke uvenner fordi om :-) (Vi har hatt en real krangel iløpet av 9 år...eller dvs, jeg kranglet og var sint som en oter i havsnød!) HAr dere et godt forhold til svigers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #2 Del Skrevet 9. februar 2007 Liker svigers veldig godt, og svigersøster er bare to år yngre enn meg, så vi er mye sammen. Svigermor kan komme med noen krasse bemerkninger innimellom, som feks "så tjukk du har blitt", "har du kuskma, du er så feit i ansiktet" og slikt, men tror hun bare ikke tenker over at hun kan såre andre. Ellers liker jeg de godt og har et bra forhold til de:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanna&Simen Skrevet 9. februar 2007 #3 Del Skrevet 9. februar 2007 Ja, jeg vil si det. Vi har vært sammen i snart 12 år så jeg har begynt å kjenne dem ganske så godt. Vi bor ganske langt unna, enda men snakkes på tlf. Hun skjemmer særlig bort Sanna:) Har tre gutter selv, så Sanna er liksom jenta hennes:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-carina- Skrevet 9. februar 2007 #4 Del Skrevet 9. februar 2007 Vi har et ganske så greit forhold. Vi er ikke akkurat bestiser, men har vel et bedre forhold enn mange, tror jeg. Mannen min har tre søsken, alle er veldig trivelige. De bor et lite stykke unna, så det går ofte 1-2 måneder mellom hver gang vi ser dem. Men når vi er sammen så skravler vi og har det trivelig... Eneste som irriterer meg litt er svigermor. Hun "klager" mye over at vi aldri er og besøker henne. Men vi er jo der med 1-2 mnd mellomrom, tidligere var vi der gjennomsnittlig hver 2-3 uke (spesielt i forbindelse med svigerfars dødsfall). Men hun har bare besøkt oss fem ganger (i løpet av seks år), 1. gangen var 30-års dagen min 2. gangen var bryllupsfesten vår 3. gang var Karstens fødsel 4. gang var Karstens dåp og 5. gang var et juleselskap som vi inviterte til skriftlig... Hun har all verdens anledning til å besøke oss oftere, hun jobber bare 50% og har god råd. Så da blir jeg litt oppgitt over at hun klager over at vi ikke kommer på besøk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theosmamma Skrevet 9. februar 2007 #5 Del Skrevet 9. februar 2007 Var helt greit fram til Theo ble født. Etter det har hun tatt helt av og tropper opp i tide og utide for å treffe han, og forventer at vi skal slippe alt vi har i hendene. Akkurat nå er det største problemetat hun veldig gjerne vil passe han, noe hun ikke får lov til da hun har et rus problem. Har vært ute og gått tur med henne og barnevogn, da ble jeg bedt om å vente utenfor butikken mens hun tok med barnevogna og gikk inn. Var særdeles uaktuelt. Så vi sliter litt, men har heldigvis verdens beste ste-svigerfar!!! Han veier opp for mye. Den egentlige svigerfaren min har jeg ikke sett på 3-4 år, men det forholdet er heller ikke helt topp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetussa Skrevet 10. februar 2007 #6 Del Skrevet 10. februar 2007 Det er dessverre noen som er sånn når det gjelder besøk. Jeg får ofte høre av svigers og mine besteforeldre at "du/dere kommer jo aldri på besøk". Det er liksom ikke noe spørsmål om besøk andre veien, selv om alle unntatt min farmor er spreke nok til det. Er ganske hjemmekjær selv jeg, altså, men skjønner nå at besøk er en tosidig gest! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetussa Skrevet 10. februar 2007 #7 Del Skrevet 10. februar 2007 Dette kunne jeg ha skrevet opp og i mente om, men kort sagt: nei! Vi hadde et supert forhold før fødselen, men nå gruer jeg meg hver gang de kommer(de kommer "heldigvis" ikke så ofte, har vært her 4-5 ganger siden Ingrid ble født). Når svigermor kommer, river hun Ingrid ut av armene mine, eller tar henne opp av senga. Og der blir hun nesten hele besøket, ikke snakk om å gi henne fra seg hvis hun griner med mindre det er total hungersnød. Har prøvd å ta opp mange av disse tingene, men det er som å snakke til en vegg - akkurat det samme skjer neste gang. Vi drar ikke dit, for de røyker inne. Har vært der to ganger, vil ikke utsette Ingrid for røyk. De bor 10 min unna, så det er jo ikke så langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå