Gå til innhold

Vi har jo solgt huset vettu...


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

og så sitter vi her og går igjennom kontrakten, og der står det at alt av lysarmatur som er festet i taket og persienner og markiser som var der på visning, følger med leiligheten! HÆ! Det er jo mine ting jo... Går det an da? Nå ble jeg litt hissig.... Men bare litt altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, vil det si at jeg må henge igjen lyskronene mine på stua hvis vi skal selge en gang? De er nemlig boret fast i taket... Det må vel være mulighet å bytte ut til enkle plafonder vel? (hvis det heter plafond da...sånn halve kupler hvis det var bedre beskrevet...ehm...)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye.

Enig i at det høres så merkelig ut at det hører til huset. Greit hadde det vært markiser, men ikke persienner og lamper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det som er festet fast, er prinsippet kjøpers.. Men du kan jo spørre pent om du kan få det med deg, da... Kjenner noen som kjøpte en leilighet der selger faktisk tok med seg baderomsinnredningen, og den var jo skrudd fast, ja (men den tenkte du kanskje ikke på å ta med deg - hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvfølgelig velge en enkel løsning og kjøpe inn billige IKEA-plafonder om det er noen barnegreier du vil ha med deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat det er det selvfølgelig greit å vite om idet man har visning, for da kan man klart gi beskjed om hva som følger med eller ikke.

 

Husker vi hadde en sen kveld med å grave opp en diger rhododendron og plante en mindre igjen, for så å kjøre den store i trillebår bort til det nye huset vårt, alt kvelden før visning, ja!! Vi fikk lov til å plante den i hagen i huset vi har nå før vi flyttet inn - og kunne bare se den fantastiske blomstringen på avstand det første året - avblomstret 1. juli da vi flyttet inn! Hihi, alt det snåle vi gjør for å beholde en rhododendron...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er best å si ifra nå ja, om du kan kjøpe andre lamper du ikke liker like godt. Skal vi selge engang vil jeg da ha med meg stjernepersienna på Jørgenrommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er standard i alle kontraktene deres, vi måtte og la lys og slikt vi hadde kjøpt henge igjen. Men, de vi kjøpte hos var sleipe. de tok med seg alt uten å si fra, så når vi flyttet inn var det ikke lys i ett eneste rom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de har tatt med seg lampene, så burde dere ikke ha signert på overtagelseskontrakten. Evt. så kunne dere ha signert med en liten merknad på at lampene var fjernet og at dere ville ha erstatning for det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det, var mye annet de og tok med seg som skulle være her, og som ikke var som de sa, men orket bare ikke. Liker virkelig ikke de vi kjøpte av, så orket rett og slett ikke kontakt med de.. De hadde veldig gammeldags smak, 80 tallet alt interiør, så fant ut det var like greit å kjøpe nye lamper:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...