Gå til innhold

Kjøpe vogn fra utlandet.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det med fortolling av varen, prosentandel? Lønner det seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veit ikke hvordan det er, men det lønner seg ikke i forholtil at hvis noe skulle bli galt med vognen så tar svært få butikker her i landet inn vogner som ikke er kjøpt her..

Skrevet

Det lønner seg å kjøpe vogn fra utlandet!!!!

Selv med frakt og moms. Viktig at nettbutikken trekker fra momsen der du kjøper. Jeg har selv kjøpt fire vogner på nett, og spart minimum 25%.

Norske barneutstyrsbutikker har etter min mening en altfor høy avanse, og du og andre skal være glad for at noen av oss importerer selv for å presse prisene i Norge nedover. Det er noe feil, når de kan selge fjorårets modeller til 40-50% rabatt uten å blunke, de taper ikke penger på vogna da heller.

Seriøse nettbutikker har ingen problemer med å sende deg deler hvis du tar et bilde, eller forklarer hva som er feil, i verste fall må du sende vogna i retur. Jeg mener at 2-3000 i besparelse er verdt den risken. I tillegg er det jo som regel kvalitetsvogner som Teutonia, TFK, OTH og Easywalker som importeres privat, og de er det mindre feil med en billige vogner. Jeg er forøvrig ikke så sikker på at feilservice er noe bedre i norske butikker enn nettbutikker, som lever av godt rykte.

Skrevet

Ja, mye billigere å kjøpe fra utlandet. Det er ikke toll på barnevogner, men du må betale norsk moms (men ikke den utenlandske).

Norske butikker vil ta inn vogna og reparere, men du må regne med å betale for det.

Skrevet

Tror det vil lønne seg ja!

Jeg skal kjøpe en tfk og har sjekket litt priser. Med det utstyret jeg skal ha ble vognen kostende 10 000,- på bebito, mens jeg på babyjungle må betale ganske nøyaktig 6 000,- for akkurat det samme.

Om jeg må betale for en evt reparasjon selv, så skal den være ganske omfattende før jeg taper på det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...