Gå til innhold

Det anbefales å bruke nesespray/dråper ved flyreiser, noen....


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruk noen med virkestoffet oksymetazolin (virker skimhinneavsvellende) - om du velger Rhinox, Zymelin, Otrivin eller en annen spiller ingen rolle - men jeg anbefaler plastflaske (hender den går i gulvet). Rhinox har nesedråper for barn under ett år, og de bruker vil til Nora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri hørt noe om... Har hørt at du bør amme ved letting/landing, men ingenting om nesedråper... Hva skulle det være godt for? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet vesla da vi gikk opp og ned når vi var ute og reiste. Det gikk kjempefint, men da var hun bare litt over 3 mnd og puppen var stas uansett når det ble bydd fram. Det hadde ikke vært så enkelt i dag da pupp er kun noe hun kan kose seg med på natten, om dagen er det bare noe hun så vidt streifer borti i forbifarten mellom all leken og utforskningen. Tipper et overfylt fly hadde vært mer spennende enn puppen min ihvertfall :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det obligatorisk for våre barn ca 10 minutter før take-off. Nesedråpene virker slimhinneavsvellende. Mine barn har stort sett alltid vært litt forkjølet eller snørrete når vi skal ut å reise, av en eller annen grunn. Ved en lett forkjølelse blir slimhinnene i nese/svelg hovne, og dette innebærer også slimhinnen som kler den tynne gangen fra svelg opp til mellomøret - som sørger for ventilering av mellomøret. Om denne stenger seg, får vi dotter i ørene. Vi vet hvordan vi kan prøve å få ut denne "dotten", ikke fullt så enkelt for barn. Og om de er forkjølet er det enda vanskeligere å få utlignet trykket.

Jeg har selv ønsket meg tilbake til 10.000 meters høyde etter å ha gått ned for landing med forkjølelse..

 

Jeg bruker derfor nesespray på mine egne barn for å gjøre det lettere for de å utligne trykket. Men enhver må jo velge selv om det er behov for dette eller ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har med dotter i ørene å gjøre så vidt jeg har forstått.

 

Men: noen som vet om disse nesedråpene skal gis forebyggende eller først når 'skaden' inntreffer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sovepus: Det er akkurat det jeg har anket litt på...puppen er jo ikke stas lenger - og jeg har ikke lyst å sitte på et trangt charterfly å vifte med puppen... jeg virkelig ser det for meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...