Gå til innhold

influensa - farlig for gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er det så mye snakk om influensa og hvor ille og utbredt den er. Noen som har fått influensa? er det farlig for gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke uttale meg om selve influensaen, men har hørt at hvis man får feber er det bedre å ta tabletter for å dempe den enn å la den herje til den går over av seg selv. Dette er nok værst i 1 tri.

Skrevet

Eg har et slags bihulevirus, åg virus i halsen, åg litt feber no om dagen, ågså hoste eg litt, d e ikkje nok til å få pencilin, sia d bare e et virusutbrudd, åg ikkje et bakterieutbrudd, d e jo en slags influensa... Har fått beskjed om å ta paracet, åg bruke nesespray:)

Har hvert litt sånn varieranes syk sia tirsdagen, no bynne d å bli bedre:)

Lille tøtta sparke no å styre uannsett:)

Har ikkje hatt feber i dag, så eg har ikkje hatt behov for paracet.

Man kan bruke paracet i d beløpet som står oppgitt på esken, d var den beskjeden e fikk hos apoteket.

Men Ibux er ikkje bra for gravide å bruke.

Skrevet

jeg har liggi rett ut med influensa i hele denne uka og er ikke frisk enda. ringte legen å fikk sykemelding..

hun sa jeg skulle ta paracet som febernedsettende..

men om det er farlig vet jeg ikke mye om.. får ikke håpe det..

var på ul på onsdag =) og da var alt helt fint med babyen!

Skrevet

Jeg har hatt influensaen, og fikk beskjed av legen at en bør ta minst mulig smertestillende. Men på apoteket sier de det er helt greit å ta pracet eller pinex. Jeg tok 1 gang i døgnet, for å få sove, hadde kraftig hodepine og feber.

Jeg akkurat vært på ul, og alt var bra.

Skrevet

Jeg hadde influensa og lå rett ut i halvannen uke. Legen sa at det ikke var farlig for babyen, men at jeg måtte passe på at feberen ikke ble for høy. Heldigvis regulerte kroppen min dette fint selv, så jeg slapp å ta noe smertestillende. Men sov og sov og sov i over en uke. Legen min sa at det største problemet dersom man i tillegg fikk en bakreriell infeksjon var at man veldig ofte ikke kunne få medisiner for det når man var gravid. Da tar det jo oftere mye lenger tid før man blir frisk, og man blir liggende lenger enn om man får hjelp ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...