Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er det jordmor estimerer vekten på fosteret?

ser så mange som tar det opp her inne, og skulle gjerne ha visst hvor mye ca fosteret vil veie ved fødsel ca, men fikk ikke noe klart svar av jordmoren min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk estimert vekten til å bli rundt 3500-4000 gram av legen på sykehuset. Gjorde det ved hjelp av UL.

Skrevet

til meg sa de at hun er 29% over snittet.. hva nå det vil si.. skulle gjerne visst hva det betyr i gram, ja....

Skrevet

For å få en så korrekt vekt som mulig må de måle ved hjelp av ul ja. Ellers blir det vel ren tipping. Ikke lett å kjenne hvor stor babyen er, men sånn nogenlunde kan vel en meget erfaren jm tippe...

Tar de ikke utgangspunkt i gjennomsnittsvekt når de sier pluss el minus så så mange prosent..

Tror snittvekten på jente er 3500?? da finner du jo bare 29 pr av det og legger til.

Skrevet

Jeg fikk estimert fødselsvekt på UL til 3800 g, jenta vår er 3000 nå i uke 36. Men jeg har hørt MANGE som sier at den estimerte kroppsvekten ikke stemte i det hele tatt -opptil 500 g feil. Så jeg tar det egentlig med en stor klype salt, det kommer jo an på når man føder i forhold til termin også. Estimert fødselsvekt er jo på termin,.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...