Gå til innhold

Til dere som bruker Cerazette....


fjolla

Anbefalte innlegg

Jeg fikk Cerazette som prevensjon da jeg var på 6 ukers kontroll, har ikke hentet resepten før i går, så noe umiddelbart stort behov har det ikke vært så langt :o)

Uansett, i pakningsvedlegget står det at hvis man ikke har gått på hormonell prevensjon på en stund, skal man vente med å ta første pille til man har fått mensen. Jeg har ikke fått tilbake mensen etter graviditet/fødsel ennå, skal jeg da vente med å begynne? Fikk inntrykk fra legen min at jeg bare skulle begynne, men er som sagt evigheter siden jeg var der, så jeg husker rett og slett ikke. Noen som vet??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke den der, men jeg har hørt at man kan bare begynne... Siden du har født barn kan det jo ta litt tid før mensen kommer igjen, så det er bare å starte... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er bare å begynne. Jeg fikk også beskjed om det av legen. Jeg begynte etter 6uker (kontrollen), men jeg blødde slik, så jeg skiftet prevansjon da jeg sluttet å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... ja, har hørt at man kan få dels kraftige og ofte uregelmessig mens av å bruke de. Jeg satser også på å gå over til noe annet når jeg slutter å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få spottingblødninger mellom menstruasjonene, og det er jo ikke noe vi kvinner er spesielt glad i. Men gi det tre måneder, da pleier det meste å ha stabilisert seg.

 

Noen blir også kvitt blødningene - og det er vel ikke en ren ulempe;-) Men det er en vesentlig mer sikker prevensjonsmetode enn minipiller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du behøver ikke bytte etter ammeslutt, men endel kvinner liker dårlig blødningsbivirkningene, og føler de har mer kontroll over det med en vanlig p-pille. Den er vel derfor markedsført som en minipille/p-pille med større sikkerhet enn en minipille (er bl.a. ikke avhengig av å tas til samme tid hver dag), og spesielt til ammende kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte bare uten noe mens, men jeg tåler ikke sånt. Blir deppa og rar i hodet av hormonene.. Tenkte å prøve p-ring når jeg slutter å amme, noen som har brukt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødningsbivirkningene for meg er at jeg har sluttet å blø, er i grunnen fornøyd med det. Usikker på om det er pillene som gjør meg ustabil i humøret eller om det er søvnmangel. Får se om det fortsetter etterhvert som det blir mer søvn.

 

Vi har vel også snakket om at han skal sterilisere seg, da vi har fått de ungene vi vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo den beste blødningsbivirkningen en kan få;-)

 

Sterilisering er jo det beste, om en er sikker. Jeg har en venninne som fikk nummer fire etter at mannen ble sterilisert - og nå skal han jammen meg steriliseres nok en gang;-) Så moralen er, sjekk sædprøve!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...