Gå til innhold

April: Nå må dere hjelpe meg...... hvordan håndtere dette?

Anbefalte innlegg

Vi har garasje ca 100 meter fra døren. Hittil har jeg båret Lille til og fra (i hvertfall sånn delvis) fordi når han begynte i bhg og jeg på jobb i høst gikk han altfor sakte i fht til tiden vi hadde. Nå han han blitt mye raskere til å gå, mye tyngre og mye mer bestemt. Han SKAL bæres og jeg får såååå vondt i armen og skulderen av å bære han... og plutselig gikk det opp for meg at han snart er 2år...og slettes ingen baby som må bæres. Snarere tvert i mot. Så da ble nyttårsforsettet mitt i år at fra 2.1 skulle han gå selv. Uansett. Åhhhhh herre min gud!!!!!....må jeg si (unnskyld språket). Han er altså såååååå bestemt på dette. Og det er jeg og. Nå har vi brukt flere uker på dette og kommet bare bittelitt fremover :-((. Han går noen ganger, men enkelte dager bestemmer han seg bare for at han ikke skal. Da bruker han gele-sekk metoden og eier ikke muskeltonus...Legger seg ned og ligger og ligger og ligger og ligger med nesen ned og vil ikke gå videre. Også hyler og skriker han som om det var sist på tiden. Sukk. I andre situsjoner der han slår seg vrang pleier jeg jo å bare 'ta' han med. Ergo bære han. Men jeg kan jo ikke gjøre dette i denne situasjonen. Det er jo det han vil da. Så da står vi der. Jeg venter og venter og ignorerer og ignorerer. Kan jo ikke akkurat gå fra han heller. Enkelte ganger har det dessverre endt med at jeg faktisk slept han etter med etter parkdressarmen (Ikker særlig stolt av det, nei....) For jeg skal IKKE bære han. Vi bruker av og til 30 minutter på disse 100 meterne.(til nabebes store forlystelse...) Nå er motivasjonen min null og jeg har ingen ide om hva jeg skal gjøre med dette. Så nå trenger jeg virkelig noen andres tanker om dette. So girls: HELP ME!!!!!!

Hilsen en noe frustert

Fortsetter under...

Hmm...går det an å lokke med noe? At du går foran og når han ikke kommer så kan du ha noe spennende i hendene, bak ryggen eller noe... Og friste litt? Trenger ikke være noe spiselig..en utrolig spennende stein, eller en bok, eller bamsen, eller tutten..eller... tja.. kommer ikke på mer.. hehe.. Kanskje han da kan finne på å glemme seg ut?

Vi har det litt sånn med snuppa, for hun vil ofte bli bært opp og ned trappene.. Mens jeg tenker at dette må vi slutte med, siden vi snart får en baby som jo må bæres.. og hun klarer jo helt fint å gå opp og ned trappene selv.. -Samme med det at hun kommer inn i vår seng hver natt!! (sukk) Men har ikke krefter om natten til å ta opp kampen.. Jeg blir et monster hvis jeg ikke får sove..hehe.. Så da får hun ofte viljen sin... Så hvis noen har tips til hvordan få slutt på dette dilemma og, så sier vi ikke nei, takk! ;) -Når det gjelder trappene, så har vi løst det med at jeg bare går rett forbi henne og opp..og da kommer hun etter i en fei..men tok litt tid i begynnelsen.. Så den delen går igrunn fint nå.. Men den nattegreia den er seig!!

Höres ikk enoe morsomt ut nei. Har noe av det samme problemet innimellom. Att hun absolut ikke vill går eller väre med dit vi skal, men da går jeg noen meter fra henne og sier "da reiser mamma da, så hadet bra" og da tar det ikke mange sekkunder före hun fölger etter med. Du kan jo pröve dette du også. De vill jo ikke bli igjen alene.

Ellers har jeg ikke noen tips desverre.Men lykke til uansett i fremtiden å få han til å gå ut i garasjen selv.

Hei hei...

Vi hadde også det problemet, uansett hva vi skulle så skulle han bæres, om det så bare var fra kjøkkenet til stuen!

Jeg begynte å "avtale" med han.

Vissta han feks kom og ville opp fordi han skulle ha meg med ut på kjøkkenet så sa jeg ifra om at mamma kommer, men da må du gå alene så kan du heller holde meg i handa.

Han furta og grein litt i begynnelsen, men nå går det greit.

Skal vi ut av huset prøvde jeg å finne andre ting å lokke med, kom litt an på hva vi skulle, men en tur på butikken feks, så "avtalte" vi at visst han var flink å gå alene ut og inn av bilen så skulle han få en banan på butikken....

Skulle vi andre ting så prøvde jeg å finne andre ting å lokke med.

Dette fungerte hvertfall veldig bra her, selvfølgelig har vi dager der han fortsatt slår seg vrang, men nå kan jeg ta han under armen og bære han visst det skulle bli helt galt uten at det blir en vane for han igjen.

Lykke til hvertfall, er slitsomt mens det står på, men det går over :-)

Takk for råd, jenter. Det er så deilig å lufte tankene her inne også se at så mange vil hjelpe :-) Tror jeg først skal prøve å gjøre avtaler med han. det har jeg faktisk ikke tenkt på. der kan dere så hvor lite kreativ jeg blir når jeg føler at hele situasjonen er helt fastlåst. Skal prøve alt i morgen. Må bare finne på noe lurt å forhandle med. Kanskje jeg skal lokke med frukt? det er han jo veldig glad i....

Her var det jammen mange lure tips som jeg også skal prøve. For Marius skal bæres til å fra bilen hele tiden!! Og han er over 15 kilo, så det er tungt det, og ikke skal jeg bære så mye tungt for tiden...

I morgen den dag skal dette prøves ut, takk, takk :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...