Gå til innhold

Noen som har vært på tidlig UL?

Anbefalte innlegg

Var på UL i går, skulle etter terminberegningen være 6+3 på vei, termin 4.oktober.Hjertet slår jo på denne tiden. Under UL så vi ikke noe som helst, annet enn fostervann. Legen mente vi var 5+3 på vei og var positiv. Men vi er allikevel litt bekymret, etter våres beregninger får vi ikke den nye terminen helt til å stemme i forhold antatt befrukting. Ja, ja vi skal på ny UL om 14 dager, blir laaange dager å vente.

Er det noen av dere andre som har vært på UL? Og hva så dere?

Fortsetter under...

Hei! Jeg har nesten akkurat samme historie som du! Var på UL for ei uke siden, og da trodde jeg at jeg var 6+5. Hjertet slo, plommesekken var fin, men fosteret var bare 3mm langt, som heller stemmer med uke 5. Så jeg blei litt overraska, og gleder meg til å komme tilbake om 2 uker for å se hvordan den lille spiren har vokst:)

Det er jo ikke alltid at eggene "slippes" når vi tror, det er vel det som gjør at vi har beregna litt feil. Men det var veldig kjekt å se at hjertet slo, i alle fall!

En ting som er ganske flott med så tidlig ultralyd, er at vi får se fosteret i embryonalfasen. Etter hvert vil jo alt se veldig annerledes ut, litt gøy å ha sett hvordan det ser ut nå:)

Så lenge legen er positiv tror jeg nok alt er bra. :) Det er som nevnt ikke alltid eggene kommer når vi tror det, man kan hatt en sen el. Jeg får tidlig ul siden jeg har krav på litt mer oppgfølging på grunn av at jeg mistet mitt lillt mirakel under forje graviditet. Men dersom man er bekymret tror jeg de fleste får. Jeg fikk det på dagen da de oppdaget at jeg hadde mistet. Snakk med legen din dersom du er urolig. Lykke til!!

Så lenge du var positiv, er det nok ikke noe å bekymre seg over.

Var på UL på tirsdag 6+1 og da så vi hjerte, og embryoet var 5 mm , som i følge legen stemte med hvor langt jeg er på vei, Skal tilbake den 20 febr og er spent på hvor stort det er da.....

Lykke til i vente perioden klem

Annonse

Godt å høre - da er nok alt som det skal. Skal på ny UL 23.februar.

Jeg får ekstra oppfølging på sykehuset etter en henvisning fra min lege.

Vi har "strevet" i 4 år med å bli gravide og hadde SA i august. Etter det har jeg hatt en ny "kikkhullsoperasjon" for å renske opp litt og gått på pergotime siste syklus. Vi skulle egentlig i gang med prøverørs-behandling i mars, men nå slipper vi jo det:-)

Skjønner at man får mer oppfølging når man har en historie med SA og andre problemer. Vi har prøvd i 2,5 år og fikk akkurat beskjed om at prøverør nå var klart for oss. Gikk også gjennom en lapraskopi i slutten av november. Syns bare det er litt rart at hverken sykehuset som har fulgt oss opp mhht IVF eller fastlegen min vil gi meg time til vanlig konsultasjon eller noe før jeg er 10+6!! Har jo ikke bedt om UL eller noe, men har mange spm iom at jeg ikke har vært igjennom dette. Prøver å lese meg til det meste, så tror ikke jeg gjør noe galt ;-) Vurderer å kontakte helsestasjon bare for å komme til den første "samtalen"... Prøver å være positiv, men blir jo litt redd for at noe skal gå galt etter lang prøveperiode!!!

Ja det syntes jeg nesten er litt rart Siv79. Kommer sikkert veldig an fra lege til lege. Jeg merket veldig tidlig at det var en graviditet på gang og fikk ta test på legekontoret (de er mer sensitive enn "hjemmetestene") og fikk svak positiv resultat. Fikk da ny time en uke etterpå og da hadde jo en hjemmetest slått positivt ut også i løpet av uka. Tok ny test hos legen for å være helt sikker, deretter forsatte vi med å ta prøver og fylle ut helseskjema etc. Legen min syntes det var likegreit å ha den første kontrollen med en gang og komme i gang med papirmølla og for meg var det veldig bra - fikk litt brosjyrer, bok etc som jeg sitter og blar i hver dag. Dessuten så hadde vi en god samtale hvor hun dro frem alt det positive jeg skulle tenke på. Hun sendte også henvisning til tidlig UL på sykehuset, samt at vi avtalte en ny kontroll time som jeg skal ha i begynnelsen av mars. Har også fått brev fra sykehuset om at jeg er tildelt fødeplass, samt noen brosjyrer/info om deres barselavdeling, så jeg har allerde fått en passe bra bunke med papirer som jeg kan lese i - trygt og godt at apperatet rundt meg allerede er på plass.

Syntes du skal kontakte helsestasjonen for den første samtalen - for meg var det veldig godt og gjør meg mer rolig under ventetiden, selv om jeg selvsagt er klar over at det kan gå galt denne også- men hvorfor ikke ha troa på at det skal gå bra og gå inn i ventetiden med en positiv innstilling:-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...