Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Har vært til ny ultralyd i dag, er å tar UL innimellom pga stort barn og høyt blodtrykk. Kikka i papirene mine da jeg kom hjem nå. Å kikka på fosterlyden, hva talla var. Har egentlig hele tida fra uke 15 liggi på rundt 154 156 150. Nå de tre siste gangene har hjertelyden gått nedover. Så nå ble jeg litt bekymra. 146 var den for en uke siden, for 2 dager siden 144, og i dag 142. Nå ble jeg plutselig redd at noe kan være galt med hjertet til babyen. Er det noen som har vært borti lignende? Er jeg for "overbekymra"? Håper noen kan hjelpe meg. Er nå 32 uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Tror ikke dette har noe å si. Er såpass lite nedgang - helt tilfeldig! Kanskje barnet var våkent m puls på 156, og sover m puls på 140.
Jente1980 Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Hey, du har nesten samme nick som meg du... Har ikke sett deg her inne før. Kan nok ikke hjelpe deg med det du spør om, men siden du blir såpass nøye fulgt opp så ville nok legen sagt ifra om det var grunn til bekymring! Hjertelyden varierer jo veldig fra barn til barn, og ikke minst så varierer den hvis barnet er i bevelgelse eller ikke under måling. Du kan helt sikkert puste lettet ut!!! Og ingen grunn til bekymring:) Er selv 33 uker på vei og hjertelyden lå vel på 146 ved sist måling, helt normalt!
-Aimee- Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Slik har det vært hos meg også. Hjertelyden blir en tanke lavere på slutten enn i starten av svangerskapet, har jeg hørt... Vet ikke om det stemmer, men. Det har jo litt med om babyen sover eller er våken, rolig eller aktiv når hjertelyden blir målt.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 jeg var på CTG registreing igår, er i uke 29+1 nå, og da jeg kom på føden i 10.00 tiden,så sov mini,og fosterlyden var på alt fra 130-140, men da den våknet var den oppe i 140-150 så har nok kanskje med det å gjøre..og når man er kommet lengere på vei,så er det normalt at fosterlyden blir mindre enn den var i begynnelse av svangerskapet. Forige uke var den på 130her da jordmoren målte. Hadde det vært noe galt hadde de garantert sagt ifra. Så bare ta det med ro du og kos deg med magen=)
Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2007 Takk for svar!!! Roa meg litt. Bare begynte å tenke her, og når man begynner å bekymre seg så... da er det gjort. He he. Får håpe det bare var tilfeldigheter. Skal på sykehuset til onsdag, så får jeg høre da. Babyen er da aktiv i hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå