Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle jenter:-)

Jeg er ny her inne, fant ut om denne fine siden i går.. Jammen kjekt å kunne snakke med andre i samme situasjon,dele erfaringer og følelser - både dårlige og gode. Jeg lure litt ang. det med å ta test hjemme før den dagen man tar blodpr. på sj.hus/lege. Fått inntrykk av at det ikke er så mange som har fått noe opplysninger på at testen kan slå ut falsk positiv vist man tar testen flere dager før man igrunn skal kunne teste m/legen.. Det grunnet den eggl.sprøyta vi sitter, innh. Hcg hormon.. Dette kan henge i kroppen iallef opptil 10 dager. Jeg selv har ikke fått noe info. om dette, tok test på tirsd. som var min tolvte dag, og denne var positiv!! Men las tilfeldigvis om dette på nettet senere på dagen... Så da var jo tvilen der igj.. Jeg tok prøve med legen min i går, og skulle ringe sj.huset i dag for res.,men det var ikke kommet,og vi sku snakkes på mand. Ho på sj.huset lurte på om jeg hadde tatt test selv, og jeg sa som det var og hva jeg hadde siden lest på nettet, dette stemmte og jeg kunne da ha tatt testen for tidl. til at det var 100% siden det kunne vere utslag frå eggl.sprøyten..Anbef. meg å ta en ny i dag, og det skal jeg..Senere i kv. når jeg har fått ny test. Noen andre som har noen erfaring ang. dette??

Ellers så er dette mitt andre ivf forsøk, det første resulterte i ei jente som fyller tre år i sommer:-)

Den gang tok jeg ikke noen test selv og ringte ikke sj.huset for res. før en fem dager etter prøven, for jeg hadde berre følelsen på at den var neg...enda jeg virkelig hadde ømme bryster,JA:-) ..men tengte det var pga. etterbehandlingen... Men den gang ei:-) Så får jeg bare se denne gangen da...:-) Lykke til alle sammen!!!!!!!

Klem frå meg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8162149-ang-%C3%A5-ta-gravidtest-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men el-sprøyten blir jo satt flere dager før innsetting igjen!

For min del ble den satt på en tirsdag, men innsetting på en lørdag.

Jeg -og flere med meg da jeg ble gravid i mai- lette etter samme info. Vi fikk da opplyst at den kun satt igjen et par dager, toppen.

Uansett, hvis det er dag 12 etter innsetting, som en skal regne etter. Er du jo langt over 10 dager fra el-sprøyten.

Tror ikke du trenger å bekymre deg for akkurat det :)

Gratulerer med pos.test!!

(Det jeg synest er synd er at mange tester reagerer positivt på veldig lite hCG! Det er jo fordelen for å få vite tidlig. Men kan også gi et feilaktig svar. CB digital krever feks bare et nivå på 9, mens de andre må ha 25. Har en bare 9 eller 25 på rugedag 14 er det neppe en skikkelig graviditet)

Jeg fikk også beskjed om at eggløsningssprøyten kunne gi positive resultater i 10 dager... Men... det er jo for de fleste av oss bare fram til rugedag 6 - ergo skal det ikke være noen fare for å teste falskt etter det...

Da jeg ble gravid i mai ringte jeg Clearblue for å høre om hcgnivå... fikk beskjed om at den digitale krevde ca 50 hcg for å gi positivt svar... mens den "vanlige" krever 25... ( men der kan du jo tross alt lure deg grønn på om det er en ekstra strek eller ikke....)

Lykke til jenter!! Her er det 8 dager igjen til termin nå... så får vi se hvor lang tid det tar før vi starter på en søster eller bror :o))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...