februar--baby Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Skal ha gjester imorgen og fikk så lyst å prøve meg på flyvende jakob....noen som har oppskrift??
Piken på landet Skrevet 11. februar 2007 #2 Skrevet 11. februar 2007 Litt sent ute da, men her er min variant: 1 stk grillet kylling 1/2 flaske Heinz Chilisaus 1/3 liter matfløte 1 strøken ts karri 1 strøken ts paprikapulver ca 1/4 purre Rensk kyllingen og ha alt i en ildfast form. Ha ost på toppen. Has i ovnen i 20 min på 200 grader.
coscos Skrevet 12. februar 2007 #3 Skrevet 12. februar 2007 Jeg er nok ennå senere ute. Men, trodde det som kjennetegnet flyvende jacob var bananer og peanøtter. Finner ikke igjen min oppskrift i farten, men tror den er ganske lik, bortsett fra at jeg har i skivede bananer og peanøtter før formen stekes i ovnen.
Helene84 Skrevet 13. februar 2007 #4 Skrevet 13. februar 2007 Vår flyvende jacob oppskrift er mer lik din coscos 1 kyllingfilet pr pers delt i biter 1 banan ca per pers delt i biter Stek kyllingen og ha kylling og banan i ildfast form Rør 1/3 l kremfløte til krem, ha i en boks Creme fraishe og smak til med godt med chillipulver/ heinz chillisaus/black boy hakka chilli. Ha det i den ildfaste formen og stek i 20-30 min. Stek baconterninger og strø over gryta før servering. Server med ris og husk peanutter på toppen. Namnam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå