Gå til innhold

urolige/kløende bein...hjelp!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir nesten gal. Hver kveld når jeg setter meg ned har jeg en slags kløende greie i leggene. Er forferdelig irritabelt og jeg klarer ikke slappe av. Får lyst til at samboer skal hoppe på leggene mine. Blir nesten dersperat... Noen som har opplevd dette og har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAAA! har akkurat det samme! kloer saa jeg blir helt roed hver kveld....smoerer masse med krem, legger beina hoeyt, faar gubben till aa skrubbe og gnu....men ingenting hjelper! FAELT! HVA ER DETTE?????

Skrevet

Kløen kan du gjøre noe med... Prøv flytende eurax. Den lammer huden så du ikke klør. Jeg har også prøvd hydrokortison og hvitvask men det funker ikke på meg... Uroligheten tror jeg faktisk ikke du kan gjøre noe med... Fortsett med hard massasje fra låret og ned til tærne om kveldene. Når du skal legge deg derimot må du kanskje bare bite tenna sammen, tenk på noe annet, legg deg når du er trøtt...

Skrevet

Har hørt d e normalt, men at d kan være farlig hvis det klør likens på hele kroppen eller på magen.....?!

Skrevet

Mulig jeg forklarte meg litt uklart. Det er ikke i huden. Det er liksom inne i benet. Leggmusklene....

Skrevet

Kjenner meg godt igjen der asså.. ligger i senga på kvelden og smeller beina i madrassen.. opp å hoppe.. går rundt.. eneste jeg har funnet ut som hjelper er å dusje beina i kaldt vann litt.. ikke lenge, bare til de blir avkjølt.. :)

Lykke til

Skrevet

har også denne kløen!!!

Noe så irriterende,men så lenge det ikke er inni hender og under føttern,så er det ikke så farlig,men får dere intens kløe inni hender og spesielt under føttern så ta kontakt med jordmore,lege,kan være svangerskapskløe,var det de var redd jeg kunne ha,men siden det er bare legger og armer,og sjelden gang under føtter,så trenger jeg ikke ta noe blodprøver.

Og en ting til!

Jordmoren min sa at man skulle IKKE bruke eurax når man var gravid,hun slo det opp i den medisin boka hun har og anbefales ikke til gravide, heller noe som heter hvitvask som man kan få på apoteke uten resept,eller rett og slett en god fuktighets krem.

Skrevet

Sliter med det det samme, men fikk råd på siden her for en stund siden om å prøve magnesiumtabletter. De på apoteket sa problemet skyldes blodsirkulasjonen og var typisk problem for gravide. Har knasket disse tablettene siden jul nå, og tror det har hjulpet litt. Jeg har iallefall ikke våkenetter pga det nå. De gangene jeg våkner om natten av dette, står jeg opp og beveger bena noen minutter og det hjelper faktisk på. Ellers så er jo fotbad i massasjebad å anbefale for de som har muligheten til det. Øken blodgjennomstrømningen i bena, og får musklene til å slappe av...

Skrevet

Her kjenner jeg meg igjen! Hadde det sånn også med førstemann og sliter masse med det denne gangen også. Dette kalles rastløse ben! Det som hjelper meg er å enten få mannen din til å "klype" leggene dine. Et annet tips er å bøye bena. Enten sitte med bena i kors eller rett og slett putte de under deg/sitte på dem. Det hjelper å ha de litt i "spenn" hvis du skjønner hva jeg mener. Et annet tips skal være å drikke mer vann, men det virker ikke så effektivt på meg.

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Urgh.. Ja kjenner meg igjen her altså, det er SÅ irriterende....

Snakket med fysioterapeuten om dette og hun sa at det kunne hjelpe å strekke ut leggene, som i å strekke ut etter trening, for å får blodsirkulasjonen igang.... Har hjelpt meg litt, men støtter også det forslaget å knaske magnesium tabeletter :)

Skrevet

Da vet vel også jordmoren din at det i boken hun har lest står at det er i de tre første mnd av svangerskapet man skal være forsiktig og at det ikke er funnet uheldige virkninger på forsteret ved bruk av flytende eurax etter dette.... Jeg har også prøvd hvitvask, oljer, fukighetskrem, hydrokortison... udugelig... men eurax funker på kløe....

Uroligheten derimot, er et problem

Skrevet

Hei!

Har faktisk et råd som hjelper meg, har slitt med det samme selv.....Den finnes en krem fra Clarins mot trette ben, den er blå og har et fransk navn jeg ikke husker...Uansett de vet det sikkert hvis man spør på et parfymeri, har hørt om flere gravide som bruker den. Den avkjøler beina helt, og kriblingen forsvinner!!! ANBEFALES! Håper det kan hjelpe!!!

Skrevet

synes det hjalp at jeg satt med beina høyt i løpet av dagen. Tok pauser , og satte meg ned med beina på en skammel. Synes jeg blei roligere i beina da

Skrevet

jeg synes det hjelper å "sprette" rundt, eller stramme musklene i bena skikkelig og strekke ut.

ellers så er faktisk den beste "medisinen" jeg bruker mot urolige ben å kjøle de supermye ned, spyler de godt i iskaldt vann fra under kneet og ned, eventulet låret også hvis "kløen" sitter så langt oppe. men det hjelper ikke bare spyle de kjapt, da blir det bare verre. de må liksom kjøles godt ned og uten å tørke bena først så smører jeg med en kald fuktighetskrem etterpå ( har en bodylotion stående i kjøleskapet for dette). jeg synes iallefall dette hjelper masse.

Skrevet

ja, jeg sliter og med urolige bein.. jeg MÅ dusje før jeg legger meg.. og jeg kan ikke ha beina under dyna.. må ha det isklaldt på rommet og ha beina utafor dyna... detta er eneste måten jeg klarer å holde det i sjakk.. også må jeg legge meg før jeg blir ordentlig trøtt.. for jo trøttere jeg er jo verre blir det.. :/

Skrevet

hehe.. så rart! visste ikke at fler hadde dette problemet. jeg klør og klør på leggen, dette skjer speseilt om kvelden når vi skal legge oss. det er seriøst til å bli gal av, men det hjelper at andre også har det slik. da er jeg iallefall ikke unormal!:)

Skrevet

Å, jeg føler med deg!! Det er helt grusomt. Jeg har hatt det sånn i begge mine svangerskap. Magnesiumtabletter har hjulpet meg litt begge gangene, men nå i sist svangerskap tok jeg også litt akupunktur som hjalp litt. IceGel (kjøpes på apotek eller Vita, f.eks.) hjelper også litt, særlig etter en dusj, men vekselsvis kaldt og ganske varmt vann. Heldigvis gir dette seg raskt etter fødsel.

Skrevet

Hei, jeg sliter også med urolige bein og har funnet en kombinasjon som hjelper: Magnesium, kalsium, B-total og en halv paracet:) Tar dette morgen og kveld( paracet bare til natta)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...