Gå til innhold

Hund til besvær!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skaffet oss hund, ved impuls, i fjor og nå angrer vi skikkelig. Vi er blitt veldig glad i hunden, men den røyter så inni hælvete for å si det mildt. Jeg støvsuger hver eneste dag og det blir ikke fritt for hår. Hunden er en blanding, men ser ut som en liten miniutgave av en Labbetuss hund. Hun er veldig søt, snill og artig men jeg takler ikke mer. Er det noen som har erfaring og kan komme med tips om hundehold eller skal jeg omplassere henne. Dette er kjempefrustrerende fordi vi er veldig glad i henne, men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er oppdretter og i dette tilfellet så ville jeg ha vurdert omplassering

Skrevet

Røyting kan ofte ha en sammenheng med hvilket fôr hunden spiser. Og ofte kan det å bytte fôr bli en ny verden for mange hundeeiere. Jeg ville tatt med hunden til en dyrebutikk og spurt om råd. Prøv ut litt forskjellig, kan også hjelpe å bytte shampoo, koste pelsen 1-2 dager i uken etc. Lykke til.

Skrevet

Vi har prøvd mange forskjellige typer hundemat, men det er ikke alle hun liker noe særlig. Jeg må legge til at hunden er svært langhårete med en tykk underpels.

Skrevet

Hmmm...roeyter hun like mye aaret rundt, eller varierer det? Det er jo kanskje litt rart at hun roeyter saapass mye naa som det er kaldt, men jeg har ikke saa mye peiling paa den type hunder. Foreldrene mine har en golden retriever som vi passer en god del, og han roeyter mest paa vaaren/sommeren.

Et par tanker hvis du vil beholde henne (som du sikkert allerede har proevd):

1. snakk med dyrlegen om roeytingen.

2. ikke la hunden bevege seg over alt i huset. Hunden til foreldrene mine vet godt at inne faar han "bare" oppholde seg i stua, gangen og paa kjoekkenet. Da blir i hvertfall roeytingen noe begrenset--man slipper aa stoevsuge i alle rommene. Evt. kan man jo sette opp en barnegrind. Pass paa at hun faar nok turer og/eller kan loepe i hagen dersom hun ikke har mye plass aa bevege seg paa inne.

3. Som noen over sa--bruk boerste. Vi er helt avhengig av det paa vaaren--og bruker den ellers ogsaa.

Skrevet

Du høres ikke ut som en særlig seriøs oppdretter, som anbefaler omplassering utifra så lite informasjon om situasjonen!

Skrevet

Hei! Du får kjøpt en underullskam hos de fleste dyrebutikker som er kjempeeffektiv, den tar bare underullen, som jo er den som røyter verst. Denne kammen ser kanskje ikke så effektiv ut, da den har få tenner med krok på, men den virker veldi bra! Søstern er hundefrisør og er helt avhengig av denne:)

Skrevet

å,jeg vil anbefale å kjøpe laksolje(ikke lakserolje nei) på en dyrebutikk eller hos vetrinær,det bedre vedlig ofte røyting og ufin pels.prøv en periode og se om det blir bedre.Åsså må jeg si at de to første årene har vært værst med røyting hos hundene vi har hatt.umoden pels og itillegg skal valpepelsen røyte bort+den vanlig røytinga

Skrevet

Jeg har en newfoundlender, så jeg vet hva det vil si med mye pelsstell. Siden jeg allerede har bekkenløsning er det ikke mulig å gi han det stellet han trenger. Vi bruker rått kjøtt med vom og laks som blandes til en farse. Det er fra VOM og HUNDEMAT. Pelsen endrer seg totalt, uten overdrivelse. Vi skal også kjøpe tjenester som hjelp til bad, stell og klipp. Et alternativ for deg er å klippe hunden din kort. Da endrer denne røytingen seg. Det er ikke vanlig at hunden din røyter på denne årstiden..

Skrevet

Tusen takk for gode råd. Hunden min har nettopp fylt ett år så det kan jo være litt hvalpepels. Jeg skal prøve de ulike tipsene så får jeg håpe at det blir bra.

Skrevet

Hei du! Vi har også en hund som RØYTER MASSE!!!!! Hun etterlater seg hår overalt, og støvsugeren må frem veldig ofte. Det vi har gjort, etter å ha prøvd alt av for og tilskudd uten at det har funket, er rett å slett å børste henne hver dag, og være strenge på hva som er hennes plass her hjemme. Børstinga hjelper på hårmengden her inne, og når hun har sine faste plasser her inne, spres ikke hår overalt lengre, så støvsugeren må ikke frem hver eneste dag. Ønsker dere lykke til, og håper dere finner en løsning på problemet...for jeg vet at røyting er et problem, selv om hunden er aldri så søt!!!!

Skrevet

En hund er aldri til besvær.den blir det du gjør den til.å spør du meg burde du tenkt på røytinga før du skaffa deg den..det blir mye hår å det blir styr med en hund..men ...ja jeg mener skaffer du deg et dyr planlagt eller impulsivt bør du kunne takle det som kommer med også...hvist ungen din griser med maten eller roter for mye skal du bare kvitte deg med den da??nei det går jo ikke...

har selv hatt to bodercollier,som røytet å støvsugeren måtte frem hver dag,men det var det vi hadde valgt..du får tenke på hunden også,hun er glad i dere...

du har jo fått mange fine råd her...

Skrevet

signerer det innlegget over her.har du skaffa deg hund,så har du hund.med hund og hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...