Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Hei, hører det er flere som smører seg med jordnøttolje nedentil for å hindre revning under fødselen.. Hvor får man kjøpt dette? Jeg har sånn svangerskapsolje fra helsekosten, er jordnøttolje og en olje til i den... funker det? *helt grønn* hehe
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Hei. Jeg fikk tips om vanlig natusan sist jeg var gravid. Revnet minimalt, så jeg går for det denne gangen også Kanskje lettere å få tak i enn jordnøttolje.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Tilleggsspørsmål: Når skal man evnt. begynne å smøre med olje?
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Jordnøttolje har de iallefall på apotek. På helsekost ar de en som heter fødselsforbredende olje, fra wedela eller noe sånt. Smår og masser mellomkjøttet daglig, sikkert ikke mulig å begynne for tidlig! )
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 takk for tipset jenter. For akkurat dette har jeg gruet meg mye til. :)
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 Revnet da jeg fødte sist, og jeg må bare si at det ikke er noe å grue seg til i det hele tatt! Merket ikke noe til det under selve fødselen (fødte uten smertestillende) og ikke etterpå. Merket slevfølgelig at JM sydde. Har ikke hatt noen problemer nedentil. En må tøye mer enn man smører, så da er det vel greit å vente til fødselen nærmer seg. Er en plaga med sopp må en også tenke litt på hva en egentlig smører med.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Får det på helsekosten. Smøre med olje og ta bringebærbladtekapsler så slipper man unna den verste revningen. Jeg revnet ikke noe som helst med førstemann. Og jordmor spurte om jeg hadde brukt noe siden det gikk så fint.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 Jeg tok ingen forhåndsregler sist, og verken revnet eller fikk strekkmerker. Tror ikke man kan være 100% sikker på å unngå det uansett hvor mye man smører, men har man tid, råd og ork, så hvorfor ikke...
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 10. februar 2007 #9 Skrevet 10. februar 2007 Er det noen som vet hva jordnoettolje heter paa engelsk?
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #10 Skrevet 10. februar 2007 Er det ikkje frå veke 32 eller noko ein skal byrje med dette? NewYorkMum: Eg plar kjøpe engelske (britiske) gravidblad, og der står det anbefalt Motha's Ayurvedic Perinal Vaginal Oil; Green Baby Cooling Perinal Gel; and Zita West's Preconditioning Down Under Oil Veit ikkje om du får kjøpt desse i USA, men det er sikkert berre å leite etter perinal oil eller noko, så får du det du skal ha. Jordnøtt er groundnut på engelsk, men veit ikkje om det hjelp deg noko...
Yuna Skrevet 10. februar 2007 #11 Skrevet 10. februar 2007 Jordnøtter er det svenske ordet for peanøtter. Med andre ord, det er peanøttolje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå