Gå til innhold

hva skjer med melka mi ?

Anbefalte innlegg

I dag har junior spist ofte. Han suger lite på hver pupp. Han virker ikke utilfreds og både smiler og sover og pludrer for seg selv. Han suger kortere på hver pupp enn han har gjort før. Prøver da å pumpe meg, men det er tomt. Holder jeg på å miste melka mi ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8160643-hva-skjer-med-melka-mi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme har skjedd med meg. Jeg tror det er fordi produksjonen har stabilisert seg, så lillegutt får akkurat det han trenger. Min gutt har alltid vært kjapp til å spise, men jeg har også registrert at det går har gått veldig fort i det siste, og at det blir tomt. Kan det være dette som skjer med oss? Melka mi har iallefall ikke forsvunnet, for hvis lillegutt slipper puppen etter at utdrivningen er kommet igang, står spruten, hehe :o)

Evt. kan det være økedøgn?

Ja, det høres ut som et økedøgn. Fikk beskjed av helsestasjonen da jeg fikk førstemann at under et økedøgn kan man likså godt bli i sengen og legge babyen til puppen så ofte som mulig. Det er viktig at du har bra kosthold og ikke prøver å slanke deg nå etter fødselen, for det (slanking) kan føre til at man mister melken sin.

det er sikkert økedøgn, ammet nå nesten en gang i halvtimen siden kl 19... han hang i puppen fra 18 til 19... og det kjennes som det sprenger litt i puppa. varer et økedøgn ett døgn eller kan det avta til natta ? (*håpe håpe*)

Annonse

Da vet jeg det...når Oliver har økedøgn, sover han nesten ikke om natta. Han var våken kl 23, kl 00.30 og fra kl 03 til kl 07.30. Da sovnet han fordi han fikk ligge å holde på puppen min. Så da sovnet vi sammen og sov til kl 10... hehe. Er litt døgnvill nå.

Et lite tips: hvis det virker som du har lit lav produksjon, så husk at kroppen din trenger både ro og væske for å opprettholde melkeproduksjonen. Prøv å få ro rundt amming, og husk å drikk masse vann. Jeg merker faktisk at jeg har mindre melk de dagene jeg glemmer å drikke.

Jeg får minst 100 når jeg pumper - har liksom bare stoppa på 100-110 fordi jeg har følt at trykket har letta. Men så har jeg VELDIG mye melk også da, storejenta mi var nesten 5 kilo da hun ble født så kroppen min har visst innstilt seg på å skaffe nok mat til broileren.

får bare 120 ml på begge brystene jeg... er det kanskje lite? får ikke mer enn 40-50 på det ene og 70-80 på det andre.. er det vanlig at man har så forskjell på brystene? babyen ligger ca like lenge på begge brystene hvis han trenger begge, litt mer urolig på det brystet som har mindre...

Annonse

jenta mi hadde økedøgn som varte i to dager. men hun spiste ikke vær halv time, kanskje bare vær time, eller hver 1,5 time.

Før økedøgnene pumpet jeg ca 120 ml, etterøkedøgnene pupmet jeg ca 210 ml fra et bryst. Elise er 5 uker, og hadde økedøgnet for ei uke siden.

Hun spiser i allefall nok, veide 5100 gr når hun var akkurat en mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...