Gå til innhold

Håper det skjer noe mer snart..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tror jeg noe kommer til å skje snart..håper ihvertfall det..

Våknet i natt med ganske sterke rier, de kom med ca 6 min mellomrom og varte i ca 50-60 sek..

Stod opp kl 6, spiste litt og tok en dusj.Hadde tenkt å ringe føden etter dette,men så avtok riene. Kom ikke så ofte og var ikke så sterke lenger.. Gikk å la meg igjen og sovnet fra riene en stund.

Ringte føden i 11 tiden og forklarte at slimproppen gikk på onsdag så hadde jeg murringer hele onsdagen, torsdag stille og så dette i dag!

Sa at noe var på gang og at jeg skulle komme inn når riene kom vært 5 min og varte i ihvertfall 60 sek.

Så nå sitter jeg å venter på at riene skal bli sterkere og hyppigere..

Noen som har opplevd det samme? at riene avtar etter å ha vært litt kraftige? Noen som har tips til å få i gang riene igjen? Slappe av eller gå en tur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har opplevd dette...?

Skrevet

Jeg hadde litt på samme måte i natt. Trodde virkelig det var noe på gang. Hadde riktignok ganske svake rier (alt er relativt) i flere timer med alt fra fire til åtte min mellomrom. De varte alt fra ca 10-20 sekunder. Var da innstilt på å slappe av hjemme til riene tiltok i styrke og lengde. Ringte også føden bare for å ha noen å konferere med. Etter ca fire timer sovnet jeg. Da jeg våknet etter ca to timer, var det ikke lengre noen rier eller smerter. Jeg ble SÅ skuffa! I løpet av dagen har slimproppen gått, og murring nederst i magen økt. Men jeg har kun hatt noen få svake rier.

Mulig jeg hadde bare slike maserier som folk snakker om. Men jeg trodde ikke de kom så regelmessig og over så lang tid.. Men er det jo det, så kan det jo fortsatt går flere dager...

Jeg er da fem dager på overtid.

Det er vel ikke annet å gjøre enn de vanlige tipsene: gå trapper, gå tur, spise sterk mat (for de uten halsbrann), sex osv. Har prøvd det meste av dette de siste dagene, men foreløpig altså ikke resultater.

Si ifra hvis du finner noe som kan sette det igang igjen. Lykke til!!

Skrevet

Jeg ar termin på tirsdag, med mitt tredje barn. Ved fødsel nummer to hadde jeg to netter med slike regelmessige og kraftige "tullerier". Natt nummer tre kom gutten, og det var en drømme fødsel :-) To timer med greie åpningsrier, og 5 min med pressrier - så var han der!

Jordmor mente at slike "tullerier" som jeg hadde nettene før hjelper til så fødselen går mye lettere. De er mest sannsynlig ett tegn på at noe er på gang, men kroppen tar den tiden den trenger - og det er sisstnok bra for fødselsforløpet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...