Gå til innhold

Juni: Er Teodor litt på etterskudd, eller....?


Gjest

Anbefalte innlegg

Blir så lei meg jeg... Er Teodor litt treg av seg...? Han blir 8 mnd den 24.feb, men krabber ikke enda, sitter ikke selv, reiser seg ikke opp...

Han driver ivrig å øver seg på skikkelig krabbing for tiden, men enn så lenge så skyver han seg bortover gulvet. Rompa blir litt for tung ;)

Han sitter snart selv, vi har ikke trent så mye på det før nå i grunn, alt kommer når det kommer.

Men det er så mye " hva kan dine barn, hva kan de ikke osv " at jeg føler at Teodor henger sånn på etterskudd... Har vi som foreldre gjort for lite for å hjelpe han ? Skal jo ikke drive å sette opp småbarn som ikke kan sitte osv.... Han sier ikke mamma eller pappa, sier Bø ( tror jeg ) å snakker masse universalt babyspråk...

 

Er han litt på etterskudd, eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ikke:) Jeg også tenkte det samme som deg. Mini har akkurat lært seg å komme seg på fram(åle/kryper) og mer enn det kan han ikke:)

 

 

Alle er forskjellige, tror bare det er mange her inne som har babyer som er tidlig ute og da føles det litt slik for oss som har babyer som ikke er der enda.

 

Og man skal jo ikke øve med babyene, de skal jo ikke sitte før de setter seg opp selv, så du har gjort alt riktig!!:)

 

Vi får kose oss og ikke stresse, de blir fort nok store:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Ikke stress eller bekymre deg, men vær glad så lenge han ikke krabber eller reiser seg opp - det blir jo SÅ mye mer å passe på! Min blir 8 mnd 15.februar og krabber heller ikke, setter seg ikke opp selv og kommer seg ikke fremover. Husk at de få barna vi leser om her inne på juniklubben ikke nødvendigvis representerer noe gjennomsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært mange tråder som har handlet om dette i det siste. Det er helt klart mange her som er tidlig ute. Det er bare å lese om hva som er vanlig, så skjønner vi det. På tema-sidene her står det f.eks. at det er vanlig å komme seg framover på gulvet i 9-10-månedersalderen. Det er i hvert fall ikke vanlig å stå enda, og det er heller ikke vanlig å si ord enda. Min gutt er heller ikke like tidlig ute som mange av de andre her. Han åler ikke, og det er ikke antydning til at han løfter på rompa enda. Likevel synes jeg det er artig å lese om de andre, og hvor de er i utviklingen. Vi må ikke bli stressa av den grunn! Det er sikkert mye lettere å si for meg som har hatt en baby før. Jeg husker at jeg var mye mer opptatt av dette forrige gang.

Så lenge en unge er innenfor normalen, trenger en ikke bekymre seg. Hvor tidlige de er, handler ikke om hvor flinke de kommer til å bli senere - i hvert fall så lenge de er innenfor normalen. Jeg har sett så mange eksempler på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teodor er så absolutt IKKE på etterskudd!!!:)

 

Normalen er såååå stor:) og som foringsautomaten sier så er man nok mer bekymret på førstemann enn nr. 2:)

 

Du har ikke gjort annet enn det riktige:) og alt kommer når det kommer som du sier:) det er ingen hast!!!:) det har absolutt ingenting å si med hvordan de blir senere i livet, ettersom jeg har blitt fortalt i allefall:)

 

Kos deg med Teodor i ro mens du enda kan du:)

 

*misunnerdeg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er ikke på etterskudd....de tar tingene som de kommer alle mann :) vi har ikke trena no med lillemann...og mener at de gjør ting selv når de er klare for det... bare husk på at alle er forskjellige..og ikke heng deg opp i hva de andre kan...din lille gutt kommer til å gjøre ale de tingene han også..i sitt tempo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...