Gå til innhold

Leucocytter ++ i urinen

Anbefalte innlegg

Forrige fikk jeg beskjed om at verdien på leucocytter i urinen var på 1. Onsdag for to dager siden var verdien steget til 4, i tillegg til at det ble påvist noe protein urinen. Urinen ble satt på dyrking, men dette viste ikke noe utslag.

I dag leverte jeg ny urinprøve. Nå har verdien på leucocytter steget til 4+, det er fortsatt protein i urinen, i tillegg til litt blod.

Siden jeg ikke har andre symptomer på sykdom, ble jeg ikke tildelt legetime hos min fastlege før neste onsdag. Fikk beskjed av de på laben om å ta det med ro, hvile og innta mye veske. Dersom jeg blir dårligere, skulle jeg ta kontakt med helsepersonell igjen...

Er det andre som har fått påvist lignende? Hva har dere fått beskjed om å gjøre/ikke gjøre? Ser frem til å snakke med legen min igjen, for å få litt mer informasjon...:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8159913-leucocytter-i-urinen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jada under hele svangerskapet har jeg sliti med dette..Mine har ligget på 3+ hele veien da men protein har jeg ikke hatt. Sykehuset og legen har mistenkt urinveisinfeksjon hele veien men det ser ikke ut til at det er dette alikavel... Så alt i alt har jeg vel fått 7 pencelinkurer uten hell har fortsatt utslag på laucositter, så det ser ut til ar jeg må leve med dette ut svangerskapet gitt... Har du du svie når du tisser da??Eller ubehag utenom det andre... .Om du plutselig har hovnet opp også spess bein, fingre m.m så synes jeg du skal ringfe føden. Bedre med en tlf for mye enn for lite.

Lykke til da;)

Jeg har hatt verdier på rundt 4 hele svangerskapet, og den blir sendt på dyrking hver gang jeg er hos legen. Har også gått på tre pencililn kurer, men det er visst ingenting. Ikke fått beskjed om gjøre/ikke gjøre noe. Det jeg før syntes kjentes ut som urinveis infeksjon, har jeg funnet ut at er nok bare bebbisen som velger å ligge akkurat oppå blæren...:)

• 2 uker senere...

Annonse

Hei!

Nå er urinen min helt ren i følge de på laboratoriet og jeg har altså ingenting å frykte. Jeg ble "frisk" av meg selv- helt uten pencilin eller noen andre former for medikamenter. Åraken til at du nok ikke har blitt satt på medisiner, er helt sikkert fordi det ikke er nødvendig.Jeg fikk kun beskjed om at dersom verdiene ØKTE ytterligere, så måtte jeg nok bli satt på medisinering. Heldigvis slapp jeg det:) Uansett, jeg er glad jeg fikk god og tett oppfølging akkurat i den perioden da verdiene var som høyest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...