Gå til innhold

Lyder barna deres navnet sitt enda?


-carina-

Anbefalte innlegg

Når vi sier Karsten til gutten vår så hender det at han snur på hodet. Men ikke hver gang. Vet ikke helt om det at han snur på hodet er fordi han skjønner at det er navnet sitt han hører, eller om det bare er fordi han hører at vi snakker??

 

Har dere merket om barna deres lyder navnet sitt enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av og til tror jeg det, men han gjør vel egentlig ikke det. Mener å ha hørt at de fleste kan "lyde" navnet sitt når de er omtrent 8 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina snur som regel på hodet når vi snakker til henne, men har prøvd å si Kåre også hvor hun også snur seg mot oss, så er nok litt tilfeldig for vår del ennå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, si det du ;-) Når hun krabber mot steroannlegget og jeg sier Hanna i et litt strengt tonefall, snur hun seg mot meg og gliser før hun fortsetter mot sitt mål. Hun reagerer også hvis jeg roper på henne, men om det er fordi hun hører at jeg snakker eller fordi hun skjønner at jeg snakker til henne, det er enda uvist. skal prøve meg på "kåre" i morgen så får vi se. God ide ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en samtale der navnet hennes nevnes snur hun seg, pluss at hun snur seg når vi sier Ingrid. Så navnet er i hvert fall kjent, tenker jeg, og at det fanger oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...