Gå til innhold

Da har jeg vært på UL.....

Anbefalte innlegg

var på UL kl.10.30 i dag mårest..tok ganske lang tid for d var me studdent oxo..skikkelig koselig var d.. de sa di alldrig har sjedd en så urolig unge hehe... å d blir en liten prins på meg=O) har en konge fra før på 19 mnd så d blir arti=O) fikk flyttet termin fra 11 juli til 10 juli så var ikke store endringene dær..alt virket kjæmpebra...men jeg må tilbake i uke 32 for UL og xtra kontroll-gruver meg litt til d....

var på cyd i dag men turde ikke kjøpe noe,får nokk vente ei stund til=O)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8159762-da-har-jeg-v%C3%A6rt-p%C3%A5-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei foxy...fikk flyttet terminen med 4 daga i,men godt var det,for vis jenta mi kjæm te terminen,slipp i å reise 1,5 time te sykehuset istedet for 15-20 min.. :-) men ho kjæm når ho e klar for det.-...

Annonse

Hei Foxy!!!!Så koselig da,jeg var jo også på ul samme dag som deg,var det ei som het Berit Langlie som var med under undersøkelsen??Hun hadde jeg som jordmor med sønnen min i 2004 jeg,kjempekoselig dame(hvis det var hun da)Jeg lurte på om det var meg som hadde skrevet inn nå,bortsett fra at vi venter ei jente da,ny termin ble den 10 juli her også:) og jeg må også på ny ul i uke 32,pga morkaken ligger nede..De må undersøke det ihvertfall,noen ganger flytter den ikke på seg:/ Gratulerer med enda en prins da!

Jeg vet hvorfor:

Når morkaken ligger langt nede mot åpningen av livmormunn/og hals, og når den ikke flytter seg oppover senere i svangerskapet: Man MÅ ta keisersnitt fordi at ungen kommer ikke ut når morkaken sperrer utgangen. Dessuten er de redde for at morkaken skal løsne under fødsel (før barnet blir født) og da får ikke barnet luft. Dette er ikke bra for barnet og kan være veldig farlig.

Med keisersnitt derimot, er barnet trygt bevart! Det blir ikke påvirket av en presset morkake iallefall!

Husk at de fleste morkaker flytter seg oppover i livmoren, og da er det ikke noe problem.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...