Gå til innhold

barn med forskjellige fedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange har eller venter barn med forskjellige fedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har en gutt fra før, og venter nr.2 med en annen.

Skrevet

jeg gjør.. har en gutt fra før og venter en prins til med samboern min..

Skrevet

Jeg har en datter på fem år fra et tidligere forhold. Er nå snart halvveis med nestemann med ny samboer. Jeg er veldig spent på hvordan dette blir for datteren min..kommer det til å bli ekstra vanskelig, tro?

Hun er hos faren sin annenhver uke og må derfor forlate lillebror/søster og mamma ofte...synes det høres så trist ut!!

Flere som har tenkt på det??

Skrevet

Min sønn, som jeg har fra før er 4,5år. Han er hos faren annenhver helg og en dag i uka. Det blir jo ikke helt på samme måte, men jeg tror uansett at det blir hva man gjør det til.

At man inkluderer de i alt som skjer. Kan jo hende dattera di vil være litt ekstra hjemme den første tiden sammen med babyen om det lar seg gjøre?

Skrevet

Ja hun er jo stor og kan hjelpe til med mye og vi har snakket om å gi henne voksentid uten babyen osv, så er bevisst på det. Hun skal få styre litt selv hvor hun vil være osv.

Håper dette kommer til å gå smertefritt!!

Vet forresten ikke hvor lenge jeg vil ha denne annenhver uke ordningen...synes det blir MYE fram og tilbake...vil ha henne HJEM:)

Men det er jammen ikke godt å hvite hva som er best for barna...

Skrevet

Har en gutt på snart 9 år.(hans far gikk bort i 2002)Har så en som blir 3 og venter ennå en gutt i juni..de 2 siste med samme far;)

Skrevet

Hei pooos,

Kjenner meg igjen! Har en gutt på snart fem fra før, og han bor annenhver uke hos faren sin og annenhver hos oss.

Å forlate meg takler han fint, for han kjenner ikke til noe annet. Det er helt naturlig for ham å dele tiden sin likt mellom oss. Ikke godt å si hvordan det blir å forlate lillebror, men kanskje han kommer til å sette pris på å få være enebarn iblant? Ikke godt å si!

En ting er iallefall sikkert, og dette sier jeg etter å ha gått noen runder med meg selv, og også vært i rettsapparatet for å avklare omsorgsfordeling med eksen: De små trolla er ikke så avhengige av oss mødrene som vi har lyst til å tro! De har behov for tid med pappa også, og for oss fungerer annenhver uke veldig bra. Ikke minst for sønnen vår! ;-)

Skrevet

Tuusen takk:)

Blir spennende, dette. Jenta mi gleder seg masse til babyen kommer og det er jo et godt utgangspunkt.

Godt å høre at andre er i samme situasjon.

Når det gjelder 50-50% fordeling vet jeg at det funker i mange tilfeller, forsvidt også for datteren vår. Problemet er farens turnus jobbing og tendens til dårlig planlegging og struktur av hverdagen, noe jeg mener er viktig hvis man skal praktisere denne ordningen..skolen kaller om et års tid..

Ellers trenger barna sin far like mye (får bare innse det,vel..hehe) og jeg ville aldri gjøre noe for hindre far og barn i å ha et forhold på lik linje som mor og barn!

Tusen takk for dine synspunkter, SoooExcited:)

Skrevet

Er jeg glad jeg ikke har..... Fungerer sikkert helt fint for noen, men jeg er vitne til ganske mange der det ikke går så veldig bra dessverre. Håper dere får det til¨å fungere godt, og masse lykke til.

Skrevet

Dette var nesten som jeg selv skulle skrevet det...

Jeg har en sønn på snart ni år som mistet sin biologiske far da han var ti mnd gammel. Sammen med nåværende sambo har jeg ei datter på straks fire år, og vi venter nr tre i juni. Sambo er pappa til alle tre han da, om dere skjønner.

Skrevet

Har en på 9 år fra et tidligere forhold, en på 3 og venter en/ei til i august. Samme far til de to siste.

Skrevet

Jeg er skilt fra faren til Lillegutt, vi har normalt samvær, men skal i tiden fremover gå gradesvis over til 50/50. Jeg gruer meg litt, men ser hvor mye han trenger faren sin, og jeg vil at han skal få et nært forhold til sin nye stemor, og finne sin plass i deres hjem før det evnt blir små folk hos dem.

I magen har jeg en liten gutt sammen med min samboer, vi gleder oss alle sammen til å gå fra 3 til 4.

Min kjære er en fantastisk stefar, og vil nok bli en like fantastisk far, men jeg veldig spent på hvordan han vil være i forhold til Lillegutt og sin egen sønn. Tror det skal bli bra, men er nå engang en skikkelig høne-mor...

Skrevet

ny samboer \ ny far her og...

men her er på en måte nye samboer far til barnet fra tidligere.. kaller han ikke pappa en omtaler han til andre som min far.. har ikke noe fast samvær med sin biologiske far så tror ikke det blir noe problem når babyen kommer.. plassen er så trygg uansett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...