nicco Skrevet 9. februar 2007 #1 Del Skrevet 9. februar 2007 Jeg har hatt et ufrivillig fravær herfra fordi hele data'n min ble ødelagt etter lynnedslag, så jeg kom først nå og så hvordan det er med deg. I mine tre første svangerskap blødde jeg i uke 8 og 9 med alle tre. Og alle gangene gikk det bra. Det de sa til meg på sykhuset, var at hvis de så et bankende hjerte rundt uke 8, så var det 80% sjanse for at det gikk bra. I mine neste 2 svangerskap, og dette, så har jeg hatt voldsom kvalme osv. og da har jeg ikke blødd noe!! I mine første svangerskap hadde jeg ingen andre symptomer enn stor mage... Jeg håper virkelig at dette går bra og at du har noen rundt deg som ikke teller hybelkaniner og som kan ta i et tak når det topper seg. Og ikke minst kan støtte deg psykisk, for det er jo det som er tøft!! Du skal være veldig glad for at du kom til såpass raskt på sykhuset. Håper du kommer med en oppdatering, og i mellomtiden sender jeg deg masse gode tanker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8159123-smugs/
nicco Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 9. februar 2007 Glemte å si noe om termin.Nå har jeg vært på ul 4 ganger, og lengden på svangerskapet har hele tiden økt. Nå er jeg 14+3, men skulle jeg gått etter den første ul ville jeg bare vært 13 uker. Men som de sa på Rikshospitalet, det er et gjennomsnitt de går ut ifra, dessuten når de måler i uke 8-9 så er det snakk om tiendedels mm, om det blir 8+1 eller 8+4. Så at lengden nå ikke helt samsvarer med dine beregninger trenger ikke å bety noe. Jeg var engstelig først jeg også når det ikke stemte, for jeg hadde ført tempkurve og merket av når vi hadde sex. Men til slutt så fikk jeg rett!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8159123-smugs/#findComment-8163293
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #3 Del Skrevet 10. februar 2007 Hei, kjære nicco Kjekt å høre fra deg igjen! Jeg har gitt en liten oppdatering under bekymringsinnlegget mitt. Det er ikke så mye nytt i saken egentlig, annet enn at jeg fortsatt har enkelte blodspor, men kanskje litt sjeldnere.... håper det i alle fall. Slitsomt å være så usikker på om dette her går bra. Det er så utrolig godt å få tilbakemeldinger fra dere om at dette kan være helt normalt, og at det kan gå bra likevel. Ang. hvor langt jeg er komt, så er jeg ganske sikker i min sak jeg også. Bruker å ha veldig regelmessig syklus, og el nesten nøyaktig på dag 12 hver gang. Men det er sikkert som du skriver, vanskelig å beregne det presist på ul så tidlig. Føler en viss trygghet i at jeg kan ringe gynekologen på sykehuset når jeg måtte trenge det. Vi er i familie, og jeg kjenner henne godt. Synst nesten det var litt flaut når jeg såg det var henne, men hun syntes det var så flott. I hvert fall når hun endelig såg at det var fullt liv der inne. Kvalmen har komt for fullt, og jeg prøver å spise hyppig for å holde den på avstand. Det vil si; jeg spiser nesten hele tiden... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8159123-smugs/#findComment-8172264
nicco Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 10. februar 2007 Når jeg mistet i 2005 så hørte jeg altfor mye på de som sa at det var normalt, og at det sikkert kom til å gå bra. Jeg burde nok hørt litt på magefølelsen min også, men man vil jo helst at det går bra. Du derimot har jo sett at det er liv, det hadde ikke jeg. Så i samme situasjon, som jeg faktisk var i med de tre første, så ville jeg tatt det med ro. De gangene blødde jeg i en drøy uke. Godt på en måte at kvalmen er der, da føler en seg i alle fall gravid. Jeg er kvalm ennå, selv om jeg snart er 15 uker. Jeg har også veldig avsmak for mye mat, så det er begrenset hva jeg spiser. Har helt dilla på andre ting igjen...Glad at det ikke hjelper å spise for min del, jeg bør legge på meg minst mulig.... Til tirsdag skal jeg på sjukhuset til ortoped pga ryggen. Legen min sier at hvis jeg blir verre nå, at jeg tisser uten å merke det, eller ikke får det til, så må jeg opereres med en gang. Dette selv om jeg er gravid. De vil helst ikke operere gravide, men må de så må de. Er litt spent på hva legen vil si. Kjenner legen privat, og hadde som jeg sa tidligere, en meget spesiel opplevelse på sykhuset med han for 4 år siden. Han er av den typen som noen ganger kjenner deg, kan diskutere alt mulig, døtrene våre går i klasse, mens andre ganger hilser han ikke og du er helt ukjent. Litt vansklig å forholde seg til. Vi får i alle fall prates på tirsdag, du har vel vært hos "eksperten" og jeg på sjukhuset. Lykke til, tenker på deg!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8159123-smugs/#findComment-8173450
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå