Gå til innhold

Dere på overtid utover 41 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spm.. er dere ikke bekymret? Moren min er lege og hun sier at jeg ikke må finne på å gå over 41 uker. Det er påvist at økningen av fosterdød/dødfødsel stiger.. Hun husker veldig godt diskusjonen om dette under studietiden og at det ikke er kommet frem i media før nå mener hun er kun pga penger.. Hadde jeg vært dere så hadde jeg forlangt å bli igangsatt, allefall hvis du er er sikker på terminen (stabil syklus og/eller at barnet er planlagt) Etter alt som er kommet frem i media så kommer de ikke til å nekte.. det tør de ikke.. men det krever at dere ikke gir dere etter et nei...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har tenkt mye på dette,men hvordan går man fram for å kreve dette?jeg gikk 18 dager over med min datter,ble satt i gang og fødselen endte m vakumforsøk og tang.hun var 39 rundt hodet.Jeg har igrunn litt panikk for igangsetting uansett..

Skrevet

Jeg hadde termin på onsdag (7/2) og skal til jordmor og overtidsvurdering allerede på mandag, altså 5 dg overtermin, dersom det ikke har skjedd noe til da. Tror det er en helt annen bevissthet rundt dette temaet i disse dager, legen min sa f. eks. at jeg ikke skulle gå mer en toppen ti dg over termin, da skulle jeg settes i gang...

Skrevet

Ja, jeg hadde tenkt til å ta dette opp med jordmor på mandag. Da er jeg 41+2. Lurer på hva hun vil si da de lærde strides om dette, som med alt annet..

Håper selvsagt at gullet kommer ut i løpet av helgen og jeg slipper, da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...