Gå til innhold

Unormalt at mannen ikke vil ha ring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer vil ikke går med ring når vi gifter oss. Kunne vært litt romantisk, men han synes ikke det er noe fin og liker ikke å gå med smykker. Er dette helt unormalt? Jeg vil gjerne ha..

Skrevet

Off så dumt da. Forstår godt du ikke liker det. En giftering er jo ikke det samme som å gå med smykker og styr ellers synes jeg. Det er jo en symolsk ting og det burde jo han tenke på. Samtidig så vil jo denne mannen gifte seg med deg. Kan vel umulig være noe teit som at han vil virke fri og frank for å sjekke damer, for da ville det jo vært enklere å bare la vær å gifte seg... ;-)

Skrevet

Vi har ringer begge to, men bare jeg bruker min. Han hadde på sin så lenge vi var i Paris (giftet oss der), men tok den av når vi kom hjem. Han klarer ikke å bruke den... Ler litt av han, men det bekymrer meg veldig lite. Vi er gift, og det er følelsene for hverandre som teller, ikke ringen.

MEN... Jeg forstår hva du mener....

Skrevet

mange menn som ikke vil bruke ring fordi det kan være farlig i forbindelse med jobben deres. Elektrikere, f.eks, en gullring leder strøm godt. Min samboer har forlovelsesringen på smykket rundt halsen. Han er mekaniker, og vil ikke bli dratt inn i maskiner o.l.

Skrevet

heisann..

skjønner hva du mener, vil bare si hvordan det var med oss..

min mann grudde seg veldig for å gå med ring, trodde ikke han ville like det...men vi kjøpte ordnlige ringer som er runda inni, og nå bruker han den hele tiden og tenker ikke på å ta den av..nå er d mer unaturlig å ta den av, for da føler han seg "naken" uten den...

jeg tror det har mye med vane å gjøre...er omtrent som med klokke viss du bruker er det tomt å ikke ha den på, viss du ikke har den på uvant å bruke den..

håper dere finner en måte som passer dere bra...

jeg kan ikke bruke min på jobb pga hygiene, men jeg har den alltid med meg..i en sikkerhetsnål i lomma:)

lykke til med giftermålet...det er en stor opplevelse:) gled dere!!

Skrevet

Jeg hadde blitt såret om mannen min ikke ville gå med gifteringen! Eller forlovelsesringen, for den saks skyld.

"Liker ikke å gå med smykker" - hva slags argument er det, da? Jeg har aldri pleid å bruke armbånd, men jeg fikk et av sambo som jeg aldri tar av meg.

Skrevet

Skjønner han litt jeg. Jeg kommer til å bære ringen rundt halsen i et kjede. Men når man skal pynte seg kommer jeg til å bruke giftering. Bruker ikke annen ring, men den føler jeg at jeg må ta på meg.

Hadde en hendelse for ett par år tilbake der jeg holdt på å miste fingeren pga av en ring. Skulle henge opp gardiner når jeg mistet taket og ramlet bakover. Ringen ble hengende fast i endeknotten på gardinstangen. Endeknotten brakk heldigvis av, hvis ikke hadde jeg mistet fingeren. Fingeren hovnet opp og jeg måtte skynde meg å få av ringen. Heldigvis gikk det bra, men går ikke med ring etter den episoden.

Skrevet

huff ja jeg hadde nok ønsket at karen min skulle bruke ringen ja. Hadde litt samme greia vi og da vi forlova oss, han ønsket ikke bruke ring og skyldte litt på faren for a ringen kunne henge fast i utstyr på jobben og rive av han fingeren.. hehe jeg sa at han bare kan gjøre som meg da, ta den av på jobb ( er sykepleier og kan ikke bruke smykker på jobb pga hygiene), men såvidt jeg forstår så bruker han den der og (sover med den tom) så det har nok mye med vanen å gjøre ja. (fingrene er fortsatt i behold for de som lurte på det.. hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...