Gå til innhold

Hvordan fortalte du til kjæresten din at du var gravid? Noen som gjorde noe spesielt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hørt om følgende:

* dekket middagsbordet til 2 + 1 barnetallerken

* Gitt en bamse med: kjære pappa, kan du ta vare på denne til jeg kommer ut

*pakke inn graviditetstestenen

Synes dette var gode ideer. Selv fant min kjære meg helt lammet inne på badet, med testen i hånden -fikk stabret frem at jeg var gravid før jeg begynte å gråte.. Hadde store planer om at jeg skulle gjøre noe ut av det, men jeg ble bare sjokkert, jeg:)

Sambo var her med meg når jeg tok test... Vi trodde ikke den skulle bli positiv men jeg var litt nervøs...hadde litt mistanke ja, mensen var 3-4 dager for sen.. Så sto det "gravid" da, og jeg fikk helt sjokk. sa bare å herregud... sambo så å meg og ble helt stressa. Han holdt på å vaske et vitrineskap, og bare fortsatte. jeg måtte be han sette seg ned... hehe så så han testen da og vi var helt i sjokk begge to! skulle egentlig ta abort men ombestemte meg dagen før aborten og nå gleder vi oss begge kjempemasse!

Annonse

Jeg skulle gi han en liten body i str. 50 som gave, men da jeg først kom til stykket ble jeg helt sjokka. Tok egentlig testen bare for moro, ettersom jeg ikke var helt sikker på når tanta skulle komme, men trodde det var ca da...så jeg bare vandra ut til han på kjøkkenet (!) med testen i hånda og sa: "Du...?" Jeg var helt sjelven og han bare gliste og klemte og nussa på meg leeenge!!!

Etter positiv test gikk jeg på shopping:) Så når min kjære kom hjem stod det en stor bukett røde roser og en kurv med helseteppe, pysj, en liten bamse og en navnebok. Jeg hadde printet ut "viktige" datoer fra babyverden, ( når hjertet begynner å slå osv.) som jeg limte på kartong.

Så tok jeg lyserosa og lyse blått bånd og knøt en sløyfe rundt testen:)

Jeg skrev også et kort fra bitteliten som han ble veldig glad for:)

Jeg sendte ham bare en melding om at han var en skikkelig mann som hadde greid å smelle meg på tjukka :-) Han har så dårlig mobildekning på jobb. Hadde ham på tråden i løpet av to minutter, og så kom han en tur hjem fra jobben etterpå så vi fikk susset og kost litt :)

Ja.. jeg holdt det hemmelig i en uke, for skulle egentlig si det lille julaften, men pga besøk den kvelden tok jeg det 22.

Jeg lagde romantisk middag, og pakket inn i både testen og et kort jeg hadde skrevet. Dette hadde jeg lagt oppi en hjerteboks han kunne samle minneverdige ting oppi. På kortet skrev jeg en liten kjærlighetserklæring for

å fortelle hvor mye jeg satt pris på ham, og på baksiden hadde jeg limt over en lapp med et klistremerke på som han måtte ta opp...der sto det;

Gratulerer, du skal bli pappa ;)

Gjett om han ble rørt da.. trodde ikke på meg.. så så han testen, og ble enda gladere. Det ble en herlig lille lillejulaften ;)

Jeg trodde heller ikke at testen ville være positiv, for jeg har testet meg tre ganger før, og hver gang kom det opp "ikke gravid" i ruta. Så jeg var egentlig ganske så sikker på at mensen bare var forsinket denne gangen også. Men jeg måtte jo teste, likevel! ;)

Dette var en clearblue test, og de bruker litt tid før resultatet vises. Men denne gangen fikk jeg resultatet nesten med en gang! "gravid" stod det i ruta! Jeg husker følelsene mine akkurat da, det var totalt kaos! Men jeg ble faktisk mest redd..nå var det plutselig virkelig og ingen vei tilbake.

Og jeg som hadde planlagt å fortelle det til samboeren på en hyggelig og sivilisert måte, istedenfor sprang jeg ut av badet og ropte "jeg er gravid! se!" Hvorpå jeg stakk testen opp i ansiktet hans så han skulle få se...stakkars fyr! han stod og lagde mat, og ble ganske så overumpla for han visste ikke at jeg hadde testa meg. Men etter å ha fått et par sekunder på seg så ga han meg en lang klem og sa noe hyggelig. Han ble slvfølgelig glad :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...