Gå til innhold

Hvordan blir det med pengene da?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en 75 % nattstilling som sykepleier på en slagenhet. Det vil si tunge pasienter, mange med halvsidige lammelser.Er "bare" i uke 10 og har allerede vært sykemeldt noe av tiden. Tenker i starten av hver økt at dette skal jeg klare. Jobber en eller to vakter, så kjenner jeg meg helt utslitt. Smerter nederst i ryggen, trøtt og enda mer kvalm enn ellers pga mange lukter på sykehuset. Hadde også blødninger i uke 7. Var hos lege i dag hvor hun sykemeldte meg ut februar. Og hun sa også at jeg pga risikoen ved å jobbe nattskift at jeg burde tenke på å gå over til dag nå i svangerskapet.

Lurer på hvordan det blir med pengene dersom jeg går over til en dagstilling nå i svangerskapet. Permpengene regnes vel ut fra de siste ti månedene eller ?? Dette vil i så fall bli veldig ugunstig økonomisk.

Noen som vet?

Fortsetter under...

Ei venninne av meg er i lignende situasjon som deg, sykepleier på sykehus med skift. Hun ble sykemeldt fra skiftjobben, dvs i samarbeid med sjefen fikk hun fast tid på dagtid, + en fridag. Hun beholder skifttillegget sitt, da det ble dagtid etter anbefaling og sykmelding fra lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...