Gå til innhold

Spiller det noen rolle når på året barnet blir født?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er enig i det du skriver. Men vi vil helst ikke ha barn født i desember, for det første så er det greit for ungen å ikke være minst i klassen. Og for det andre; vi bor 4-5 timers kjøring unna begge sine familier, og de aller fleste vennene våre. Så hvis vi da har termin i midten/slutten av desember, betyr det at vi blir sittende her nede alene hele jula, uten noen andre enn oss og lillegutt..... Det blir ei trist jul det! :-S

Hadde selv ma i november, og er helt enig i at det er bedre med en unge født i desember enn en sa/ma. Men helst ikke... :-)

Det er ikke når man er født som teller. Det er de viktige tingene, og hvilken mnd kommer ikke under VIKTIG syntes jeg.

At et barn er friskt, får det godt og blir tatt vare på er det som skal være fokus. LYKKE TIL ALLE SAMMEN!

Jeg skjønner veldig godt at de som strever med å bli gravid og som har mistet (til og med flere ganger) begynner å tenke annerledes, men jeg skjønner også dem som vil prøve å planlegge litt når de får barn. Selv har jeg før sagt ikke npovember/desember, men nå har det blitt til helst ikke sen desember istede, for jeg ser fordelene med at det er to istede for tre skoleår mellom mine små. Jeg vil ikke fø i jula fordi jeg helst vil at barnet mitt skal få like mye oppmerksomhet som hun som er født på februar på sin bursdag, og jeg ser at det kan bli vanskelig midt i jula(og det er jo da han/hun EGENTLIG har bursdag så ikke si noe om feiring senere) Dette betyr faktisk noe for barn! Selv om jeg ser at det kan ha store fordeler å ha fødselsdag på desember nå rman feks nærmer seg 30 eller 50...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...