Gå til innhold

Morsmelkerstatning ??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ja, jeg får gjøre det. Takk for raske svar! Ikke bare, bare å være førstegangsfødende, og i tillegg få så lite tid til å forberede seg når lillegutt plutselig fikk dårlig tid med å komme til verden :) Hva slags flasker bruker du forresten når du gir erstatningen?

Hei! Vi brukte en god det morsmelkerstatning til førstemann, for han hadde totalt puppenekt når han var 5-6 mnd gammel. Jeg kunne ikke pumpe for hadde masse sår på puppene fra utallige omganger med trøske. Vi endte opp med å bruk Hipp sin mme, for synes den smakte mye bedre enn Nan (smakte på dem selv hehe), og sønnen min spiste mye mer når han fikk Hipp (i forhold til Nan). Hipp er forresten økologisk og fåes kjøpt i dagligvarebutikker. Jeg brukte mest Avent sine flasker, men aner ikke hvordan de er for premature babyer. Vet i hvert fall at de har hatt en billig microbølgeovns-sterilisator på Rudo Barnevognshuset - kostet kun 99 kr på tilbud. Da vasker du flaskene først, og så har du dem 5 min i microbølgeovnen etterpå - kjempeeffektivt.

Hei.

Sitte og vurderer veldig fram og tilbake om jeg skal gi jenta mi morsmelkerstatning. Jeg fullammer og har aldri gitt henne det tidligere. (Hun fikk på sykehuset) Situasjonen er den at vi skal ha barnevakt i morgen, har pumpet meg men er redd det er for lite. Kjøpte dermed mme slik at hun kan ha det i bakhånd. Tenkte jeg skulle prøve ut mme i kveld før sengetid for å se om hu liker det før jeg lar henne være alene med svigers.

Kan jeg ødelegge amminga dersom jeg gir litt mme? Hun er 10 uker

Du kan ødelegge amminga, men sannsynligvis ikke. Iallfall ikke om du gir det bare av og til.

Her måtte lillegutt få mme i ei uke, og det allerede etter 2 uker bare, pga medisin jeg måtte ta. Han tok puppen fint med én gang når vi skulle begynne amminga igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...