Gå til innhold

3.trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man over på den dagen man skifter til uke 28 eller er det dagen etter 28+1..?

Er jo litt rart om det skal være en dag etter man er 28 uker på vei, men ser sånn ut på overskriften til 3.trimester...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet? Da får vi gå utifra at det er uke 28 da.. :-)

Skrevet

Det er nok 28+1, det er den dagen du begynner på din 29ende uke.

Skrevet

Ja altså sånn som det står her har de ikke tatt med 28+0 i verken 2. eller 3. trimester...

"Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). "

Mener at det er når man er 28+0 man skifter til 3. trimester fordi det er da man går over i den tjueniende uken, og ikke når man er 28+1. På "din egen side" skifter du jo uke når du er xx+0 og ikke xx+1... Så vil tro det bare er en glipp de har gjort...

Skrevet

Hehe, de har faktisk gjort det samme med overgangen mellom 1. og 2. trimester, så ifølge bim er det to dager i svangerskapet du befinner deg i en slags limbofase:)

Jaja, sikkert ikke så nøye med den ene dagen fra eller til uansett.

Skrevet

Det enkleste er vel å skifte på samme dag som siste mensdag. Altså hvis siste mensdag var en onsdag, så skifter du uke hver onsdag. -Ja denne regninga på Bim er ikke enkel. OG dessuten ikke likedan som det de bruker på sykehuset. Der sier de at du er i uke 28 når du er 28+1 og ikke 29ende uke. Blir bare tull av å regne som de gjør her inne. En uke er ikke en uke før det er gått en uke.

Skrevet

Nei, men sånn som jeg sier at jeg er i sjette mnd, betyr ikke det samme som å være 6 mnd på vei... Akkurat som å være 28 uker ikke er det samme som å være i sin 28. uke.

Hvis man sier:

"Dette er min første uke på jobb" så betyr ikke det at man har jobbet der en uke. Det har man jo først når man er i sin andre uke på jobben. Sånn er det med ukene her også. Bim sier at du er i din 28 uke når du er 27 uker på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...