Gå til innhold

Urin som lukter sterkt?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes at urinen min har begynt å lukte så sterkt de siste ukene. Uansett når tid jeg tisser, så lukter det. Synes det er plagsomt, og nesten flaut da det "henger igjen" i luften.. Jeg er renslig, og er nøye med hygiene. Har begynt å vaske meg nedentil flere ganger om dagen, da jeg mener det lukter der også.. Dette er slitsomt, og jeg tør ikke ta det opp med hverken jordmor eller lege.

Flere med samme problem, er det normalt, eller er det noen form for infeksjon? Har ikke UVI som slår ut på urinprøve hos jordmor hvertfall..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være noe du spiser som forårsaker lukten. Prøv å endre matvarer en periode for å se om det hjelper. Ellers syns jeg du bør ta det opp med legen neste gang du er på kontroll.

Skrevet

Høres ut som om du drikker alt for lite vann!

Nå som man er høygravid tar fosteret mye vann osv, og kroppen trenger mer vann generelt.

Jeg merker at hvis jeg går med en flaske og drikker ca 3liter VANN hver dag i tillegg til annen drikke, så blir urinen bedre..

Blir det ikke bedre av det får du sjekke hos legen..

Skrevet

Det behøver ikke å komme av uvi, iallefall hadde ikke jeg det.

Slet med lukt i mange uker i midten av svangerskapet, ble veldig bevisst på lukta, da samboer syntes det luktet både av meg og på do.

Men plutselig en dag ble det bare borte, hadde ikke gjort noe spess...

Skrevet

hei, jeg har det samme problemet som deg! Syns urinen har begynt og lukte sterkt...men jeg drikke MYE vann, og har altid gjort det... så ikke sikkert det funker for deg heller... håper det blir bedrevertfall:)

Skrevet

Takker for svar!

Får prøve å drikke ENDA mer vann. Mener jeg drikker og drikker, og knasker isbiter til den store gullmedalje. Jeg har et såpass variert kosthold, at jeg tror ikke det er noe jeg spiser. Men man vet jo aldri.

Da jeg skulle ta en dusj tidligere idag, rant det tynn utflod nedover lårene mine. Det er så mye rart man skal få oppleve som gravid. Hadde mye utflod i mitt første svangeskap også, men plagdes ikke med lukt.

Får virkelig håpe at det blir bedre!!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...