Gå til innhold

Gardasil

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Texas har guvernøren befalt at alle jenter som begynner i 6. klasse skal ha obligatorisk Gardasil-vaksine mot livmorhalskreft. Les om det her:

http://www.hsibaltimore.com/ealerts/ea200702/ea20070208a.html

Merck (Sanofi Pasteur) skal bare ha 360 dollar pr. dose i USA

mens skattebetalerne i Norge slipper unna med 1259,40 x 3 pr. jente /kvinne som tør å være med på dette eksperimentet.

http://www.fhi.no/eway/default0.asp?pid=223&oid=0&e=0&trg=ContentArea_4498&MainArea_4320=4498:0:15,1223:1:0:0:4320&ContentArea_4498=4336:61037::1:4370:2:4320;4498;::10:0:0

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som forventet har markedsføringen for å implementere denne vaksinen også startet i Norge. Og som så ofte før får vi vite hvor sikker og effektiv denne vaksinen er, selv om den er ennå mere eksperimentell enn Prevenar siden den først kom ut i fjor. Allerede nå har legemiddeltilsynet i USA som heter FDA, mottatt 82 meldinger om alvorlige bivirkninger.

"Additionally, most cases of the infection clear up on their own. HPV can be overcome by means such as adequate sunlight exposure and vitamin D consumption, supplementation with probiotics, adequate intake of selenium and zinc, increased consumption of trace minerals and iodine, and regular physical exercise.

The Gardasil vaccine, however, has only been on the market since June 2006, and there are already 82 reports of serious adverse events filed with the FDA following the administration of this vaccine."

http://www.mercola.com/2007/feb/20/opponents-rally-against-texas-forcing-sixth-grade-girls-to-receive-unnecessary-hpv-vaccine.htm

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er en av kvinnene som var med i utprøvingen av denne vaksinen i Norge før den kom på markedet. Det har vært en kontrolert studie, med placebo og nonplacebo.

Jeg kommer fra en familie med mye celleforandringer (i underlivet)og kjønnsvorter som er forårsaket av forkjellige typer HPV-viruser som er forstadier til kreft.

Fikk etter 4 år vite at jeg var i gruppen som er fullvaksinert.

Det er også snakk om at denne vaksinen skal implementeres her slik at jenter (og evnt., gutter) får den FØR de blir seksuelt aktive.

Jeg må si at jeg håper dette skje slik at min datter får denne vaksinen.

Man har forskjellige meninger og det er greit. Men hvis jeg kan beskytte datteren min (og jeg vet at den ikke dekker alle virusene slik at det fremdeles er en sjangs for å utvikle kreft uansett) så gjør jeg det.

Jeg vaksinerer henne selvfølgelig ikke blindt mot alt, vannkoppvaksine og rotavirus vaksina får hun ikke. At det er samfunsøkonomisk lite bra at foreldre er hjemme med syke barn holder ikke. Men alvorlige ting vil jeg gjerne at hun vaksineres mot.

• 2 måneder senere...
Skrevet

En bør kanskje ha i bakhodet muligheten for infertilitet, enten inkorporert i virusets DNA eller Polysorbat 80 som er sett i sammenheng med infertilitet hos mus.

Interesserte kan gjerne ta en titt på den 90 minutter lange videoen "Mercury, Autism and the Global Vaccine Agenda" som er et seminar av dr. David Ayoub fra 2005. Spesielt siste halvdel er aktuell der han tar opp muligheten for befolkningsreduksjon ved hjelp av vaksiner, også i vesten. Til og med først testet ut i vesten. Gardasil er en splitter ny vaksine og jeg gjentar...at folk tør!

• 10 måneder senere...
Skrevet

Jeg drar frem denne tråden som er over ett år gammel fordi det nå er høyst sannsynlig at Folkehelseinstituttet på vegne av Merck nå har klart å påvirke politikerne til å iverksette denne vaksinen i Norge ved å innlemme den i barnevaksinasjonsprogrammet.

Se omtale i VG: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=504770

Jeg har skrevet om Gardasil på bloggen min og med noen oppdateringer inntil i fjor høst, men når denne nå ser ut til å bli virkeliggjort i Norge også, tenker jeg at vi som er skeptiske bør se nærmere på hvordan ståa er med denne etter at et år har gått.

Jeg fikk idag et svar på min blogg fra en dame som var med på det norske vaksineforsøket og hun fortalte om store problemer med helsen og psyken etter dette. Kan man sitte stille og se på at hundretusener av jenter og kvinner skal vaksineres uten å bidra med opplysninger om alle de problematiske sidene ved denne vaksinen? Jeg synes ikke det og oppfordrer folk til å undersøke dette nærmere og eventuelt skrive om det på denne tråden.

Skrevet

Bloggen din? Er det noe du har lagt ut link på?

Skrevet

Nei, jeg har ikke lagt ut link fordi jeg skriver om så mange ting enn vaksiner. Men jeg har skrevet noen artikler om vaksiner og linken til Frihet og helse er: http://www.vgb.no/21917

• 2 år senere...
Skrevet

Gardasil har nå vært innført i barnevaksineringsprogrammet i 1 år. Til tross for all den diskusjon som har vært omkring innføring av denne vaksinen, har foreldre (ca. 70 prosent) til 12 år gamle jenter , valgt å ta ett fornuftig valg. Og vaksinert sine døtre. Og det altså i det 1. året vaksinen har vært innført. Når denne vaksinens effekte og minimale bivirkninger har vært så tilfredsstillende, vil den være til glede for alle disse som slipper celleforandringer, kjønnsvorter og HPV relaterte kreftformer. Det er flere kreftformer som blir utløst av HPV viruset. Det er grunnen til at noen vil kalle den "kreftvaksinen".

Norske foreldre er som vi vet fornuftige. Barnevaksineringedekningen ligger i Norge på 95 prosent.

Selv uten tvangsvaksinering. Men de som velger bort vaksinering, bruker våre vaksinerte som skjold mot sine egne barn, som og er de som vil spre sykdom, om det kommer epedemier.

• 1 måned senere...
Skrevet

blix,

Vi vet ikke hvordan oppslutningen er av hpv vaksinen da fhi ikke har oppgitt enda hvor mange som har fått 3 doser og dermed har status som "vaksinert"

Vi vet heller ikke hvor lenge vaksinen "virker" og dermed ingenting om den vil beskytte når barna når alderen hvor man kan få livmorhalskreft.

Vi vet ikke langtidsbivirkningene av vaksinen.

Det vi vet er at de fleste hpv infeksjonene går over av seg selv og at vaksinen dermed er unødvendig for de fleste. Disse sitter igjen med en ren risiko av vaksinen.

Vi vet at flere har dødd etter vaksinen og at det ikke foreligger bevis for at vaksinen er uskyldig ift dette.

Skrevet

FHI kan ikke opplyse om dette, hvor mange som har fått 3. dose Gardsil, fordi vaksineringen er i gang. Mange har allerede fått 2. dose, og vil få den 3. når tiden er inne.

Vaksinen har vist seg å ha effekt i hvertfall 10 år, siden den har vært gitt i 10 år. Det ser ut for at den vil ha lengre effekt enn det. Men det erfarer man etterhvert.

Det er ingenting som tyder på at den vil gi noen uønskede langtidsbivirkninger. Den blir nøye fulgt opp. Både her i Norge og i resten av verden.

Ca. 1.500 vil få HPV relatert kreft i Norge hvert år uten vaksinering. Dette er et betydelig antall. Dette kan forhindres med vaksinering. Jenter som blir vaksinert vil ikke føre viruset videre.

Det er ingen som helst dokumentasjon på at noen har dødd etter vaksinering. Etter 70 millioner doser satt.

Skrevet

Den studien som " Titten på hjørnet" var med på, ble avsluttet, bl a , av Frøydis Langmark, fordi vaksinen var så effektiv at det var uetisk å la kvinnene som fikk placebo, ikke få den ekte vaksinen.

Det er ikke lenger lov å drive slike studier. Det er uetisk å la kvinner utvikle celleforandringer og kreft.

Skrevet

blix,

Det er ingen som helst dokumentasjon på at de som døde etter vaksinen, ikke døde av vaksinen heller.

At det har blitt uetisk å undersøke en vaksines virkning/bivirkning før man pusher de på friske jentebarn er meget interessant. Er det noen som kanskje har funnet ut at slike studier trolig vil sette vaksinen i et meget begredelig lys?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...