Gå til innhold

Et lite spørsmål til dere heldige gravide ;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg er prøver, å leser mange plasser at det kan være lurt å sove me sæden inni seg hele natten?

 

Hva gjor dere den gangen det klaffa?

 

Jeg bruker å ligge en stund me rompa i været, holder det tror dere?

 

Takknemlig for svar ;)

 

Hilsen undrende lille meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste av alt er å slappe av når man prøver å bli gavid. Hvis man blir besatt av at graviditet skal oppstå, skjer det sjeldent. Men ikke tenk så mye på det, bare ha sex da dere har lyst og det vil en dag klaffe. Jeg gjorde ikke så mye, bare lå rolig slik at det ikke rant ut igjen på en stund. Var ikke på do før morgenen etter. ( Lurt med truse og truseinnlegg da for dette er noe søl...) Men jeg tror at man kan bli gravid uten "metoder" også.. Tenk på alle de som har en one night stand.... de kan også bli gravide uten å ligge med pute under rumpa for å si det slik...

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

 

tror ikke du skal stresse så mye med metodene går det så går det uansett:) det kan derimot være lurt å finne ut når du har eggløsning- jeg brukte eggløsningskalkulator på babyverden.

Funket for meg begge gangene, gikk på do som vanlig etterpå, ikke noe hokus pokus. lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid nå uten at vi prøvde å bli det! (Ble gravid første mulige måned)

 

Med min forrige partner ble jeg ikke gravid i det hele tatt (mulig det var dårlig biologisk match eller at det var for mye stress) (vi prøvde i over 1 år)

 

Et vennepar har bare 25% sjanse for å bli gravide fordi han produserer for få sædceller

 

Kan være flere ulike årsaker til at man ikke blir gravid.

 

Vet det er vanskelig - men tror det beste er å la syklus være syklus og heller kose deg når du og din partner har sex fordi begge er kåte. Det stresser begge to dette her.

 

"Babyen" setter seg fast når den selv finner det for godt :)

 

Lykke til! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi "startet" prøvingen 2 dager før termin, for sædcellene lever jo i noen dager.

Jeg gikk ikke på etterpå, slik jeg pleier. Jeg sov med cellene inni ja :-)

Funka som bare det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det aldri vært no særlig å ha pute under rompa,fordi sæden renner ut alikavel siden det ikke blir nok høyde,så det ender alltid med at sæden renner på puta og det ville jeg ikke ha no av hehe,så jeg akte meg bort til senge veggen og hadde beina oppetter veggen.så lå jeg sånn i ca 20 minutter. da kom hvertfall ingenting ut.

Er 4 + 5 uker på vei i dag,så om nettop dette gjorde trikset for meg vet jeg ikke,men alltids gøy med kjærringråd :-))

Og disse kjærringrådene tok mye av stresset bort fra meg,for da jeg begynte med kjærringrådene så la jeg på en måte mye av jobben i "dems" hender,på at det skal funke letterer da altså...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lå også med bena oppetter veggen i cirka 20 minutter. Nå ble jeg riktignok inseminert på Stork klinikken i Danmark, men dette var forsøk nr 6 og det var første gangen jeg la bena oppetter veggen. Vet ikke om det var akkurat det som gjorde utslaget, for jeg gjorde diverse andre "triks" også. Som f.eks drikke minimale mengder kaffe, ta hvetekimolje og jerntilskudd. Drikke salviete før eggløsning. Og selvfølgelig finne det nøyaktige tidspunktet for eggløsning.

Jeg var veldig utålmodig etter å bli gravid, og stresset en hel del med det. Det er jo ikke så lett å ikke tenke på det når man faktisk må både treffe eksakt rett øyeblikk, ordne fri fra jobben og flybilletter i en fei og stå i København neste morgen. Det blir en del fokus på dette med å få barn ja. Men likevel ble jeg gravid, så jeg tror at selvom man fokuserer mye på det og "stresser" litt med å bli gravid, så klarer kroppen å mestre det! Håper du også snart blir gravid. Det er en fantastisk følelse når man har ønsket det lenge, nesten uvirkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg lå med pute under rumpa i ca 1 time. I tilegg til dette hadde jeg orgasme når mannen kom, og dette skal visst også hjelpe, for du får da beveglser i livmor og kjede som hjelper spermen til å komme lettere oppover til egget :) da klaffa det, dette var 2 gangen vi forsøkte er nå 10 + 1 dag på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stappet en O.B inn rett etter han var ferdig og sov med den på natten. Vet ikke om det var det som gjorde utslaget, men gravid ble jeg...etter å ha prøvd i 9 måneder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Etter å ha prøvd i 7 måneder fant vi ut at vi måtte prøve enda hardere.. Jeg kjøpte eggløsningstester, vi hadde sex minst 1 gang hver gang i dagene før, under og etter eggløsningen, og jeg hadde beina i været i 20 min.. Jeg sov vel også med sæden inni meg noen få ganger.. Og endelig funket det! Nå er jeg gravid i 12.uke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte oss i desember at vi ville prøve å bli med barn.

Jeg blinket ut den uka jeg mente jeg hadde EL på og den uka hadde vi sex 3-4 ganger, det vil si annenhver dag.

Et par av gangene var før leggetid og sov kanskje med sæden 'innabords'.. Husker egentlig ikke -har iallefall for vane å gå på do etter sex pga fare for urinveisinfeksjon. Og et par av gangene var 'midt-på-lyse-dagen'..

 

I januar testet jeg iallefall positivt -uten å ha ligget med rumpa oppetter veggen en eneste gang! Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex annankvar dag frå mensen var slutt og fram til ei veke etter forventa el (uregelmessig syklus, så var usikker på el).

 

Etter sex låg eg med pute under rompa/beina i været i 20-30 minutt. Stod ikkje opp før neste morgon (viktig å tisse før sex).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde alt i 9 mnd inkl. kjerringråd med pute under bekken og beina opp, ikke gå på do etterpå etc. Gjorde ikke noe annerledes denne gangen når jeg ble gravid (Er 6+5 nå). Funnet eggløsningsdag med både EL-test og basaltemp.måling. Tror kroppen finner ut selv når det klaffer. Enten så har ikke akkurat det egget vært perfekt eller sæd cellen. Det finner man aldri ut av. Vi har hatt sex annehver dag i flere uker rundt EL hver syklus for å være sikker, så kan jo heller ikke ha bommet de andre gangene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...