bettan87 Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 hva trenger man til den lille når den kommer??jeg er sikker på at jeg har glemt ett eller annet viktig noe.og pga store ryggsmerter og smerter i beina vet jeg at det ikke kommer til og være lenge til jeg ikke orker og gå rundt og kjøpe ting lengre.. uke 29 +
Neverstill Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 vogn, bilsete, stellebord, balje til å bade den lille, bleier, babywipes, klær, seng, sengetøy, dyner, ammepute?, ammeklær? ammeinnlegg? vippestol? bade termometer? kluter? baby håndklær?babycall? vugge? venter min første jeg så jeg har ikke full kontroll
bettan87 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2007 da har jeg nesten alt da..min mor skal male baby rommet i helgen, så etter det skal vi kjøpe stellebord og komode.har alt det andre uten termometer..
frøy@ Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Hei, Klipper inn en utstyrsliste til deg her. Er jo sikkert mye man kan vurdere om man faktisk trenger, men den er grei som en veileder i alle fall!Lykke til! :-) KLÆR VINTER 2-3 stk. bodyer i ull 2-3 stk. strømpebukser i ull 1-2 stk. bukse og jakke i ull Kjøredress i vindtett stoff Votter uten tommel i ull Sokker av ull 1-2 stk. luer i ull Lue i vindtett stoff UTSTYR TIL STELL Bleier Bleiebøtte, samt poser Vaskekluter (myke, i frotté eller gas) Badehåndklær (gjerne med hette) Frottéhåndklær Badetermometer Neglesaks (beregnet på barn) Febertermometer Uparfymerte såper Badebalje/stativ Våtsaviett Sink salve Badeolje 6 gulpekluter (flanell) 6-8 små siklesmekker (frotté) Stelleunderlag (f. eks stellekommode/ stellebord med mykmatte) UTSTYR TIL SØVN Soveplass (sprinkelseng, kurv eller vugge) Madrass med avtagbart trekk Vaskbar overmadrass med vann- tett bunn. Tisselaken av plastfrotté Laken Dynetrekk (evt. putetrekk) Dyne (dun eller fiber) Sengekant (evt. sengehimmel) Musikkmobile (uro) UT PÅ TUR Barnevogn (kombi-, duo- eller bag vogn) Regntrekk Insektsnett Parasoll Vognpose (f.eks. Voksipose med evt sommerdyne) Dyne, laken og dynetrekk Handlenett Stelleveske Bæresele Reiseseng Bilsikring (sikkerhetsnett, boxette eller bilstol) Bæresele, bæremeis Reisetrille UTSTYR TIL MOR Ammegenser, t-shirt, kjole Amme BH Ammeinnlegg i ull og bomull Støttebelte/støttetruser Velværeprodukter (kremer, oljer og kjølende fotgelé) Brystpumpe Ammestol Ammepute Ammemadrass UTSTYR TIL FAR Fødselsgave til mor Pappa boka ØVRIG UTSTYR Tåteflasker (til morsmelk/erstatning, vann m.m.) Sterilisator Smokker Babycall Lekegrind Vippestol Bitering/tyggeleker Lammeskinn
bettan87 Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2007 takk for ett veldig flott svar =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå