Gå til innhold

Litt over 13 uker og bekkenløsning.....

susse

Anbefalte innlegg

Trodde virkelig ikke det var mulig... men joda...

På mandag kom smertene i bekkenet, og på onsdag kom jeg til hos fastlegen min. Og svaret på smertene var: Ja det er tidlig men bekkenløsning har du.

Det var jo selvføgelig godt å få vite hva smertene er, men så kom nedturen. Jeg får hjelp av fysio men likevel er det da ikke mulig at jeg kan jobbe normalt i resten av svangerskapet mitt, da jeg jobber som sykepleier og det ikke er mulig å tilrettelegge slik at jeg kan fungere i egen turnus.

Men men.. barnet har det bra og det er jo i bunn og grunn det viktigste.

Fortsetter under...

Samme her er jeg redd for nå....... ;-(

Og mine 2 søstre har hatt det samme, så jeg har vel ikke noe valg? :-/

Alle har jo bekkenløsning, men noen av oss er så uheldige å få bekkenløsning med symptomer sies det og det stemmer jo.

Jeg kjenner det mest i seteregionen og rygg. Og spesielt på høyreside av rumpen, au au! Du da?

Har også en tung jobb fysisk. Er mye på bena og det er liten mulighet for å slappe av innimellom slaga.

Er 50% sykemeldt og blir nok det ut svangerskapet.

Har ikke vært inne til lege med dette enda mtp fysikalsk behandling etc. Skal ta det opp med jordmor og lege neste gang. Forverre det seg mye ila den neste uken, så får jeg heller gå tidligere.

Går du til fysio nå? Hvilken form for behandling får du? Hva gjør de med deg? Uff, liker ikke tanken på at fremmede skal "kna på meg" (kan ikke noe for det dessverre....) så det er vel derfor jeg utsetter det i det lengste? Som nok er kjempedumt, ja...

Vil du fortelle noe om behandlingsformen?

Når har du termin?

Jeg har 15.august og er over i uke 14 :-)))

Lykke til videre!

Hei på deg.

Jeg har termin 16.august.

Hos meg starter smertene i leddet mellom halebeinet og bekkenet. Så går det videre opp bekkenet opp til starten på ryggraden og ut på begge sider mot hoftekammen.

Jeg gikk hos fysio fra før jeg ble gravid pga nakke/skulderplager som jeg har hatt i lang tid. Hun jeg går til er kjempe flink og jeg trives godt med henne.

Nå når bekkenet roper høyt har hun startet å jobbe i forhold til det.

Jeg skal først ha en halv time med knaing. Da jeg var der på onsdag startet hun slik som hun skal jobbe framover. Og da jobber hun mye med de store musklene i rompa. (mot hoftekammen) Hun har vist veldig god erfaring med dette på kvinner som har bekkenløsning.

Så nesten gang blir det i tillegg en halv time med veiledet trening. Da trener man for å stabilisere bekkenet med fitnessball og i terapimaster.

Jeg vil anbefale deg å starte med behandling så fort som mulig. Husk at det kan jo være litt ventetid på å komme i gang hos en behandler også. Grunnen til at jeg tenker at det er viktig er jo for å forebygge at det blir værre.

Klem

Tusen takk for svar, susse:)

Jeg skal se hvordan ting utvikler seg og ta det opp med jordmor og lege, så finner vi vel ut noe om det skulle forverre seg de neste ukene.

Innen den tid, så skal jeg gå turer i litt ulendt terreng, ta små skritt, ligge med en liten puten mellom bena når jeg ligger på siden og ikke løfte/bære tungt.

Lykke til videre!

Klemmer til deg og den lille:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...