JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Det var så morsomt å lese på profilen din, for du har jo termin bare dagen før meg. Jeg hadde nemlig også jentefølelse først men fikk for meg at det var en gutt på ul. Skal på 3d ul den 14.februar jeg da, så jeg håper vi får se kjønnet da, siden lille lå med hodet ut mot magen min så vi ikkke fikk sett tissen på ordinær ul:) Gøy å lese om noen som hadde det så likt meg selv:)
Minnie_Moon Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Så morsomt! Må få høre hvordan det går på ul da, om dere får se kjønnet. Det får dere sikkert :-) Det er veldig rart det der med magefølelsen på hvilket kjønn det er... Hadde så utrolig sterk jentefølelse helt fra begynnelsen. Men nå har jeg kjempevanskelig for å se for meg en jente der inne. Sier "han" når jeg snakker om babyen og sånn. Men er likevel forberedt på at magefølelsen kan være feil. Så jeg tenker litt på både gutte- og jentenavn :-) Har du noen fra før da?
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2007 Har begynt å få litt jentefølelse igjen jeg nå da, men tror egentlig det bare har med vilje å gjøre siden jeg er så utrolig fornøyd med jentenavnet vi har funnet men fortsatt sliter på guttenavn.. hehe:) Sier som regel han fremdelses, selvom jeg av en eller annen grunn har begynt å snakke om barna våre isteden for barnet hehe... Men jeg syntes det så ut som en liten gutt der han lå og gliste til oss. Vi fikk nemlig se noen veldig fine bilder av ansiktet. Veldig spent på ul til onsdag, er det 3d dere skal på også? dette er førstemann, hva med deg da?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Blir min første også. Synes det er lettere med jentenavn enn guttenavn, men håper at det blir lettere å bestemme seg for navn når babyen er født. Sånn at man ser på den hva den passer til å hete... Jeg får ul pga at jeg går på kontroll til gynekolog. Så det er en vanlig "gammeldags" ul da...
Minnie_Moon Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Nei og nei, skulle jo ikke være anonym, hehe :-)
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2007 Regnet nesten med at det var en glipp ja:) Så heldig du er som får ekstra ul på kontroll da, det er sikkert fint å se babyen i 3d, men jeg syntes jeg så helt klart hvordan den så ut med vanlig ul også jeg, ble jo helt forelsket i det lille nurket som lå der og sprella, men det skal bli spennende allikevel da, og så er det mye enklere å vise frem de 3d bildene til andre, for andre ser jo ikke babyen vår like klart som vi gjør på bildene fra ordinær ul:)
Minnie_Moon Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Hadde en venninne som fortalte at hun gikk til gynekolog for svangerskapskontroll, og at hun fikk ul hver gang hun var der, så det tenkte jeg at det skulle jeg også gjøre. Så går annen hver gang til gynekolog og annen hver gang til jordmor. Likte veldig godt ul jeg hadde i uke 12. Da var det mye mer fostervann, og man så hele babyen mye tydeligere på en måte... Det er sant som du sier at andre ikke ser babyen like godt på bildene som det man selv gjør. Ble nesten litt irritert da jeg viste bildet til en venninne og hun ikke så ryggraden. Det var jo helt tydelig hvor den var, hehe! Men det er klart at man ser det bedre når man har sett det "live" på en måte. Og legen har forklart hva som er hva, og man ser bevegelser. Jeg skulle gjerne hatt en 3d ul. Men har hørt at det er så dyrt... Håper på at det kanskje blir mer vanlig til neste gang jeg er gravid, så kanskje det er billigere da :-)
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. februar 2007 Ja, vi må gi en tusenlapp, og da drar vi bare til sonograf, ikke lege for det ville blitt neda dyrere. Så lurt å gå til gynekolog da, kan hvem som helst velge å gå til det istedenfor fastlegen?
Minnie_Moon Skrevet 9. februar 2007 #9 Skrevet 9. februar 2007 Ja, du kan velge helt selv hvor du vil gå til kontroll. Kunne sikkert tatt alle kontrollene hos gynekolog, men han er veldig snar, og jeg synes jeg får mye mer informasjon hos jordmor. Er inne hos han kanskje 15-20 minutter, mens hos jordmor har jeg vært i en time. Synes det var en grei løsning å gå annen hver gang. 1000 kr er jo ikke så ille... Det kommer sikkert til å bli veldig morsomt! De ser kanskje kjønn tydeligere også på 3d enn de gjør på vanlig ul vil jeg tro... Er litt redd de skal ta feil, så handler jeg inn masse jente/gutteklær... Men blir nok å tro mer på de hvis de sier det er en gutt, enn hvis de sier det er en jente.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2007 Ja, man skal ikke stole helt på at de ser riktig kjønn, så man bør vel ikke gå til innkjøp av altfor mange kjoler eller dresser liksom:) Men de helt kjønnsnøytrale klærne er jo så forbaska kjedelige. Skal se om ikke jeg skal gå til gynekolog neste gang jeg blir gravid:) Så forresten at vi har svart veldig likt på tråden om hvor mange barn vi vil ha også.. hehe:) Morsomt!
Minnie_Moon Skrevet 9. februar 2007 #11 Skrevet 9. februar 2007 Ja, jeg har ikke kjøpt et eneste klesplagg ennå. Det er heller ikke noe særlig utvalg på nøytrale klær... Har bestemt meg for å ikke gå amok når jeg skal handle. Kommer til å kjøpe noen nøytrale klær i tillegg som jeg kan bruke dersom det viser seg at det kommer ut et annet kjønn enn vi forventer. Har kjøpt de store tingene i nøytralt da, for at vi skal kunne bruke de til nestemann også... Selv om det hadde jo ikke vært så ille med en blå vogn til en jente liksom... Kanskje verre motsatt... rosa til gutt... Hm... kanskje vi er samme person? Hehe!
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 9. februar 2007 Hjelp, skummel tanke:) hehe.. Har ikke kjøpt noenting jeg heller, men vi har arvet endel av de store tingene etter nevøen min, jeg var jo med og plukket ut alt den gangen han ble født så det er jo bare ting jeg liker godt...
Minnie_Moon Skrevet 9. februar 2007 #13 Skrevet 9. februar 2007 Så kjekt :-) Fint å ha noen å arve fra. Jeg arver et par ting fra meg selv jeg, hehe! Mamma har tatt vare på seng, dyner og stol. Klær arver vi også, både fra nieser og nevøer. Men stellekommode og bilstol har jeg kjøpt nytt. Og kjøpt en brukt vogn.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #14 Skrevet 9. februar 2007 Jeg er veldig glad for at vi arver endel, for vi hadde hatt problemer med å få råd til alt mulig nytt tror jeg, glad vi kan prioritere andre og mer nødvenige ting enn dyrt og nytt utstyr, så lenge alt er pent brukt og det er ting vi syns er fine så er det jo bare gøy. Vi får masse etter min nevø og også endel etter hans nevøer og niese. Får masse av det helt lille tøyet fra søsteren min da, for sønnen var prematur og har MASSE klær i små størrelser. Vi har tenkt å kjøpe bil før barnet kommer vi da, og sambo skal ta lappen, for vi får endel penger etter den gamle leiligheten vår som foreldrene mine eide, og vi bor sånn til at det er fryktelig upraktisk å ikke ha bil. Det var greit så lenge vi bodde på løkka, men har flytta til nesodden og her er det ikke like kort vei til alt mulig.
Minnie_Moon Skrevet 9. februar 2007 #15 Skrevet 9. februar 2007 Hehe, har akkurat kjøpt bil... Hadde fra før, men nå er det stasjonsvogn... Ja, man må som regel investere i en del ting når det er baby på vei... Vi har fått på plass litt etter litt, så det er mest bare de små tingene som mangler nå :-)
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 9. februar 2007 Godt å ha ting på plass, så man kan begynne med de små tinga, er de som er morsomt å shoppe da:)
Minnie_Moon Skrevet 9. februar 2007 #17 Skrevet 9. februar 2007 Ja, da trenger man ikke tenke så nøye heller. Men nå må jeg stikke. Gleder meg til å høre hvordan det går med deg på ul :-)
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #18 Skrevet 9. februar 2007 Deg også Kos deg da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå