Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere dag/natt?

Zoomer - lykkelig tobarnsmamma

Anbefalte innlegg

Datteren min har et to-timers intervall stort sett gjennom hele døgnet, og skulle virkelig ønske hun sov litt lengre mellom ammingene på natten. En heldig gang har hun sovet tre timer, men det er sjelden. Prøvde tipset om å gi henne pupp oftere på kvelden i går, men eneste resultat var at hun skrek nesten uavbrutt i to timer pga vondt i magen (hadde tydeligvis spist for mye). Noen som har gode tips? Storebroren spiste hver fjerde time, så vi håper jo at hun i hvert fall kommer inn i en slik rytme på natten etterhvert...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8156317-hvor-ofte-ammer-dere-dagnatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi hadde det sånn i en periode. Problemet var at junior sovnet ved puppen etter kort tid,så da la jeg ham med det resultat at han våknet ganske raskt. Tror det var fordi han da ikke fikk nok "mat-melk". Begynbte da å vekke ham litt, evt. stelle mellom pupp 1 og pupp 2 slik at han spiste mer. Det resulterte her i at han sov lengre. kanskje var det dette, kanskje noe annet....men det var det jeg gjorde :)

Ja, jeg trodde kanskje også det først, men hun sovner ikke raskt ved puppen, så jeg tror hun får i seg nok melk i hvert måltid. Har også prøvd å gi henne morsmelk på flaske, men hun var like klar for et nytt måltid etter to timer. Trodde kanskje også hun hadde økedøgn, men dette har pågått i godt over en uke nå, så tror nok ikke det er økedøgn hehe.

Jeg ammer 3, 7, 9, 11, 13, 16, så mer eller mindre hele tiden på kvelden mellom 19 og 23.

Jeg gjør også som mimmi'80 og Oliver, at jeg skifter mellom hver pupp for å få lillegutt sulten igjen til neste pupp (hvis ikke blir det bare litt pupp nr2 og mye gulp).

Har jenta di lagt "nok" på seg da? Hvis ikke, kan jo dette være grunnen til at hun spiser så ofte?

Ellers er det nok bare en periode dere må gjennom tror jeg, de små endrer seg jo så fort, så kanskje dere har nye "rutiner" om en uke allerede :o)

Ja, hun har lagt på seg nok (la på seg litt over 500 gram på to uker), så tror ikke det er problemet, og hun spiser seg mett. Jeg har såpass mye melk at hun kun spiser fra én pupp til hvert måltid, for det er fortsatt melk igjen etter at hun er ferdig med å spise/når hun ikke vil ha mer. Har prøvd å rape henne/stelle henne og så legge henne til på nytt, men da er hun ikke interessert.

Får håpe, som du sier, at det bare er slik en kort periode og at vi får endret rutinene hennes om ikke så alt for lenge.

Annonse

Vi ammer hver 2. til 3. time døgnet rundt. Ofte er det nattamming kl 12-2-4-6, ganske slitsomt når det også alltid må skifte bæsjebleie, opptil 5 bleier før vi kommer oss ut av badet. Men i natt hadde vi en god natt. Kun amming kl 2 og 5.

Storebror hadde 3 nattmåltider til han var 6 måneder så jeg har ikke store forhåpninger om at det skal bli bedre med det første.

Vet ikke hva som har skjedd med snuppa, men i i går kveld/natt spiste hun bare kl 21.30, 12.30 og så igjen kl. 04.30 - det var himmelsk!!! Jeg våknet flere ganger fordi jeg nå har blitt vant til å våkne hver andre time, men siden hun sov stille i vuggen sin sov jeg bare videre...utrolig deilig. Fant ut at snuppa (som egentlig foretrekker å ligge på magen når hun sover) sovner raskt dersom hun legges på siden, så må jeg holde smokken hennes på plass med én hånd og dunke henne lett på ryggen med den andre hånden. Tidligere har hun ofte skreket i over én time en eller annen gang i løpet av natten, men vi slapp helt unna det i natt... merkelige greier.

På dagtid i dag har intervallene også blitt lengre, så jeg krysser fingrene for at dette skal fortsette. Lykke til dere andre også!!

så utrolig deilig med en slik natt :) får håpe at det fortsetter for dere slik. I natt våknet vi kl 23 - sovnet med en gang igjen, kl 02.30 - våken i to timer, og kl 08.30 - sto opp etter råd fra helsestasjon i forsøk på å vise at natt er natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...