Gå til innhold

Hvordan leker dere med babyene?


Gjest

Anbefalte innlegg

Leker dere med babyen deres hele tiden? Hvordan leker dere? Synes det er så vanskelig å leke med Sofie, blir mest kiling og tøyseleking, ellers er jeg i nærheten når hun leker og ruller på gulvet. Føler det kanskje er litt lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke hele tiden nei! Simen liker å sitte å leke selv også, og jeg mener at det er viktig at de lærer å underholde seg selv. Tror nok de fleste vil gi uttrykk for mer kontakt dersom de vil ha det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maja liker også å få ligge litt alene i leikegrinden, men sier ifra når nok er nok og at hun vil ha selskap. Da ligger vi litt på matten ilag eller hun leker i fanget. Synger litt, øver på å komme seg rundt omkring osv... Men det blir mest kiling og tøyseleking her også da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar Karsten leke litt alene. Synes tiden går så fort, så jeg har egentlig lyst til å tilbringe all våken-tiden sammen med ham. Men jeg prøver å holde meg unna for hans del, for jeg tror som "Sanna&Simen" sier at de har behov for å lære seg å leke alene også.

 

Han leker mest alene tidlig på dagen, utover dagen blir han mer og mer sliten og trenger mer og mer oppmerksomhet.

 

Lekingen består i mye kiling og tøyseleking. Synger litt og leker sangleker. Forsøker å lese bok, men han er ikke så interessert, skal bare spise på. Sitter og holder opp leker for ham, hender jeg "bygger tårn" som han får rive ned. Eller så blir det litt at han sitter på armen og vi går omkring i leiligheten. Da peker jeg på ting og sier hva det heter. Speilet er interessant. Når han er lei av å ligge alene så hjelper det ofte at han får sitte på fanget mitt og gnage på lekene... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker absolutt ikke hele tiden. Tenk deg hvor gal man hadde blitt selv av å ha noen oppi ansiktet hele dagen som lagde grimaser og kastet deg rundt! ;o)

 

Sigurd er veldig flink til å ligge for seg selv og leike og prate og rulle rundt. Øver seg litt på å krype og er nysgjerrig på absolutt alt. Når vi leker, så går det på alt fra å synge og spille gitar/piano til å hoppe i senga og rulle rundt og herje skikkelig. Moro for både han og meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leker ikke med snuppa hele tiden. Hun holder mye på, på gulvet selv og utforsker. Når vi leker, så er det mye synging og sangleker, "nå kommer jeg og tar deg" (en stor hit) og utforking av gjenstander og leker sammen. Lese bøker har jeg prøvd, men alt skal jo inn i munnen, så det blir mer spising enn lesing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...