1jente+1spire Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Kan jeg ta paracet viss jeg har vondt i hodet? syns å huske det, men vil bare være sikker...
Chiabatta Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 Ja, det kan du. Paracet er ufarlig, så lenge du ikke tar det hver dag, da.
joanka Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 Paracet i vanlige doser er helt OK å ta, fikk jeg fortalt av legen min. Følg pakningsvedlegget, der står det dosering og slikt.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Ja, ibux derimot skal du ikke ta. Eller noe som inneholder ibuprofylen (eller hva det nå het...) Paracet og Panodil er visstnok ikke så farlig. Men alt med måte. Det står at det ikke er påvist fosterskade ved bruk. Likevel kan man begrense bruken så langt det går. Husk likevel at babyen ikke har det så bra når du har det vondt/ubehagelig, og ved f.eks høy feber er det bedre å ta et par paracet enn å utsette babyen for den høye temperaturen.
mamma bing Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 du kan ta ibux også, bare ikke i siste trimester!
Solskinnsjenta Skrevet 9. februar 2007 #7 Skrevet 9. februar 2007 Ibux er satt i forbindelse med tidlige aborter, og er dermed ikke anbefalt under noen tid i svangerskapet. På pakningen står det at ibux kun skal taes i samråd med lege, men legen min ville ikke anbefale det pga abortfaren. Dette er ganske alment kjent, og jeg er overrasket over at noen her inne kan anbefale ibux til andre gravide. Håper jeg ikke har skremt deg, mamma bing, men føler at ditt utsang ikke kan stå uimotsagt.
mamma bing Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 ok. jeg fikk beskjed om at det gikk greit fram til siste trimester så veldig allment kjent er det ikke... Men greit å holde seg til paracet da! takk for opplysningen
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #9 Skrevet 9. februar 2007 Kompisen min som er farmasøyt sier at man kan ta paracet, men bare hvis man MÅ. Egentlig bør man ikke ta noen medisiner, men noen må man jo ta. Unngå det hvis du kan, men hvis du blir fryktelig sliten av det og sånt, så skal du ta. Det sa hvertfall han :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå