Gå til innhold

Da var kontrollen overstått...

Anbefalte innlegg

En god og en dårlig nyhet.

Den gode var et 23 mm stort gullegg som ligger klar til å sprekke i dag eller i morgen. "Gå hjem og ha sex", sa hun! Jeg lar meg ikke be to ganger til det... =)

Den dårlige nyheten var at hun fant noe som var enten en cyste, en polypp eller en begynnende muskelknute. Det siste trodde hun ikke det var, for den var fylt med væske... Den står sannsynligvis i veien for en graviditet...

Og slimhinnene mine var ikke mer enn 6 mm, ikke spsielt tykke til en graviditet, så vi ligger ikke så veldig godt an. For å få tykkere slimhinner, må jeg få østrogen-tilskudd, og det får jeg kun på fertilitetsklinikker, sa hun.

Så nå skal vi videre til sykehus (har time der mandag pga habituell abort utredning, så det var jo flaks at vi slipper vente på time i det minste...) Hun mente at hystereskopi var neste stopp, men det kan ikke gjøres før jeg enten får mensen eller blir gravid og mister igjen, fordi jeg skal jo befrukte det egget som nå er på vei ut nå, og da skal ikke livmorhulen fylles med alskens væsker annet enn sæd...

Herregud, så komplisert dette ble da. Trodde det skulle bli bedre og bedre etter hvert som vi ble fulgt opp, men det blir jo bare verre og verre...

Nå ble jeg kjempelei!

=(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8155331-da-var-kontrollen-overst%C3%A5tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff og uff... Stakkars deg!

Dere har i hvert fall fått mange flere svar, selv om det ikke var svarene dere hadde ønsket. Trøsten er at det finnes behandling og at det fortsatt er store muligheter for at dere skal lykkes en gang med riktig behandling.

Stå på og ikke gi opp! Cyster og polypper kan jo også gå tilbake av seg selv eller de kan fjernes. Du kan få østrogen og få skikkelig tykkelse på slimhinnene dine. Du skal se at dere lykkes!

Trøsteklem fra meg

Hei Dolly.

Måtte bare svare deg på denne.

Når de ga meg pergo som en del av utredningen mot ivf,

utviklet jeg også en cyste.Den var stor og sprekkferdig,men de ville ikke gjøre noe med den.De påsto til og med at den var trolig vond eller at jeg ville få vondt...Merka ikke noe jeg,og den forsvant av seg selv...

Om du nå ikke blir gravid denne måneden,og får hyscoscopi skal du være glad for det.Da får du selv på skjermen se hvordan forholdene er i livmor.Slik at forholdene virkelig er lagt til rette for neste måned..

Du vet pergo virker i pausemåneden også !

Lykke til !

Å du vilsågjerne har redda dagen!!

Har vært skikkelig deppa siden jeg kom tilbake fra legen, tenkte at selv om vi lett blir gravid, skal det aldri bli vår tur siden noe er galt HELE TIDEN.... er det ikke det ene, så er det det andre...

Men det du skrev her var skikkelig oppmuntrende! Nå ble jeg i bedre humør med en gang. Kanskje jeg tilogmed ser et lite lys langt der borte i enden av tunnellen =)

Tusen takk for gode ord, og en fin dose fornuft!!

8-)

Hei på deg,Dolly:))

Dette ordner seg vet du:))

Akkurat som vilsågjene har jeg også hatt en cyste som forsvant i løpet av kort tid også har jeg en liten muskelknute som jeg tror sitter sånn at det ikke skal hindre graviditet.

Og du får jo snart mere hjelp, så dette tror jeg går bra:))

Klem fra

Annonse

Takk fro at du oppdaterer oss :-) Ja, det er ikke så lett. På den ene siden så fikk du jo svar på noen spørsmål, men på den andre siden så kom det en masse nye spørsmål. Jeg vet ikek så mye om dette, men det høres jo ut som du får god oppfølging og blir tatt alvorlig, og det er et stort steg den rette veien. Og heldigvis har du fått noen gode svar far de flotte jenter her inne. Vi tenker på deg gjennom dette, og det skal nok gå bra!

Hei igjen Dolly !

Jeg glemte å fortelle grunnen til at jeg ble sendt på hyscoscopi.

Ved rutine undersøkelse i fjor vår avdekket min faste gynekolog noe han mente kunne være en polypp i livmor.Samtidig ved å søke meg til hyscoscopi,søkte han meg å sambo etter vårt ønske til fertilitetsklinikken...

Fikk hyscoscopi,hvor de fant en polypp.Som de umiddelbart fjernet.Hos meg fant de også ut at jeg hadde hjerteformet livmor,det vil si at det hadde dannet seg en skille vegg der inne.Denne ble også fjernet.Var på ny hyscoscopi,som avdekket at alt var i den skjønneste orden.Legen fra fertilitetsklinikken sa at nå var alt tilrettelagt for huleboer.Du vil nok få en god trygghet etter en slik undersøkelse,så bare stå på for å unngå vente tid !

Som jeg har sagt tidligere Dolly...Dette skal nok gå veien !

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...