Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 15 og har den siste tiden vært plaget med brunlig utflod og smerter i underlivet. Var på UL i forrige uke fikk da konstatert et levende foster, men morkaka lå litt langt nede. Gynekologen mente det kunne være årsaken til blødningene og smertene. Klarer likevell ikke å slå meg helt til ro. Er den noen flere som har opplevd det samme/ er i samme båt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8155329-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Joanka!

Leste innlegget ditt og kjente meg veldig igjen. Hadde det da jeg gikk med nummer to. Det begynte i uke 8 med mageknip og brun utflod. Var bekymret men gikk ikke til lege før i uke 13 da jeg ble skikkelig skremt fordi jeg trodde at nå var det hele over. Ble henvist til innvendig ultralyd. Det viste seg da at jeg hadde forliggende morkake. Blødningene kom pga at det oppstår spenninger mellom morkaken og livmoren ettersom morkaken vokser. Ble øyeblikkelig sykemeldt med beskjed om ikke å løfte og å ta det med ro. Da jeg kom tilbake for kontroll en uke senere, var morkaken vokst vekk fra åpningen, og det er det som skjer i de aller fleste tilfeller. Morkakens beliggenhet blir uansett sjekket på ultralyd i uke 18, og er den forliggende får du videre oppfølging frem til fødselen. Var jeg deg ville jeg tatt det med ro og helst holde meg unna samleie. Hvis du har en fysisk jobb kan det være greit å få sykemelding.

Jeg er nå gravid med nummer 3, og skal på ultralyd på onsdag. Hadde samme problemet denne gangen, men den var heldigvis ikke forliggende, bare plassert langt nede. Nå både gruer og gleder jeg med til ultralyden. Tror vi skal vite kjønnet denne gangen siden vi har to gutter fra før. Har en følelse for jente siden jeg var litt kvlam denne gangen, men vi får se.

Lykke til, det går helt sikkert bra.

Lykkeboksen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8155329-bekymret/#findComment-8196107
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...