Gå til innhold

gått opp 7,5 kg-mye???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei - jeg har gått opp 7,5 kg og er i uke 27+2. Er dette mye? Noen som har noen erfaring med hvor mye man går opp siste 3 mnd? Hva kan jeg forvente tror dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida det er ikke mye. Tenk på de som har gått opp 10-15 og 20 kg når de er i uke 27...

Umulig å si hvor mye du kan komme til å legge på deg videre. Det er så veldig individuelt. Noen legger på seg mest i begynnelsen, noen legger på seg jevnt utover hele sv.skaper, andre legger på seg mest på slutten. Noen legger ikke på seg i det hele tatt...

Men dersom det stemmer at man normalt legger på seg mellom 12 og 15 kg, vil du kanskje legge på deg 4,5-7,5 kg til...

Skrevet

nei. jeg har gått opp ca det samme. stresser ikke m det

Skrevet

hvis du ikke legger på deg mer enn 3 kg fett/vann så er det normalt å ha lagt på seg 12,5 kg ved termin..viss babyen følger gjennomsnittet på sin vekt da. så du kan nok legge på deg 5-8 kg til uten å tenke på det.

spis vanlig kost og regelmessig så tror jeg nok det skal gå veldig bra med både din og barnes vekt. =)

Skrevet

Det med vekt er så individuelt at det er helt umulig å svare på!!

Min erfaring er at de som har litt lite når de blir gravide legger på seg mer enn de som har litt mye, tatt i betraktning at de spiser ca like sunt. Jeg hadde en normal BMI, litt over midt på skalaen og har lagt på meg 2,5 kg i uke 25. For meg hadde 7,5 kg vært mye, men ikke nødvendigvis for deg!!

Denne siden gir en liten pekepinn på dette med vekt før graviditet og vektøkning, men det er en amerikans side, så ikke ta den for gitt! :o)

http://www.i-am-pregnant.com/encyclopedia/W/Weight-Gain

Skrevet

Er i uke 30 og har gått opp over 11kg, startet med en BMI på 19 så legen ville at jeg totalt skulle opp 15-18 kg i løpet av hele svangerskapet så da ligger jeg vel greit an...tror det kommer mye an på hvor mye man har å "gå på "fra før men jeg synes jo ikke det er mye da..

Skrevet

det er ikke mye. Har selv gått opp 9 kg, er 27+1 :o) Det er veldig individuelt hvor mye og når i svangerskapet folk går opp i vekt,så tror ikke du skal tenke noe mer på vekta ;o) Kos deg med magen du, kiloene går vekk etter fødselen uansett :o)

Skrevet

jeg har gått opp 9 kilo og er26+5 (dvs nesten 27 uker) dette er helt på nivå med det som fremgår av linken det er vist til av noen andre her oppe, og du er jo under dette. Økning avhenger jo litt av egen BMI, men man skal jo uansett gå opp noe under graviditet.

Skrevet

Det er ikke mye, begynner på uke 18 imorgen og har gått opp 9kg. Har to barn fra før og gikk opp 28 og 35 kg med dem. Var heldig begge gangene og på under 6mnd var alle kiloene borte.

Skrevet

Jeg synes heller ikke det er mye.

Selv er jeg 19+2 og har allerede gått opp 6 kg.

Var hos jordmor i dag, og hun sa at vektoppgang går i rykk og napp. I perioder legger vi ofte på oss mye, mens andre perioder står vekten omretnt stille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...