6Ymamma Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 Hei! Går nå på overtid, min termin var sist mandag... I dag skal jeg på kontroll til jordmora... Kan jeg spørre henne om stripping? Eller er det på føden de utfører sånt? Hvorfor gjør de dette? Hvordan gjør de det? Er sjangsen for at fødselen starter? Å gi meg gjerne mere informasjon om stripping hvis det er noe jeg bør vite..
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 Hei, jeg mistenker at jormora mi "strippet" meg når jeg skulle ha forrige gang. Jeg hadde time hos henne på formiddagen husker jeg, hun kjente etter åpning, og ikke mange timene etterpå begynte riene.. Jeg tror at hvis det er modent nok, og jordmor "kliper litt hardt i" -så er det en sjans for at hun setter i gang.
6Ymamma Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2007 Var det hos den jordmora du gikk på kontroll til eller var du på sykehuset?
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 Mitt første svangerskap gikk 15 dager over termin. Var på overtidskontroll på sykehuset. Der sjekket jordmor om det var modent og eventuelt litt åpning. Det var modent og nesten 2 cm åpent så hun sa at hun "tøyde" livmormunnen litt med fingrene for å eventuelt "irritere" litt slik at kanskje noe kunne starte. Og det gjorde det, resten av den dagen hadde jeg vondt i ryggen, trodde jo selvfølgelig at jeg bare var sliten. Men det var nok rier for når jeg først fikk litt mer vondt i magen senere på kvelden kom riene som kastet på meg og etter to tomer reiste vi inn på sykehuset og da var det allerede full åpning... Så det er jo fullt mulig å spørre om hun vil gjøre det...
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #6 Skrevet 9. februar 2007 Det var min jordmor ved vanlig kontroll som gjorde det. Dette var dagen før termin, så jeg tenker hun "Lurte" meg for å være grei.... Det samme skjedde med nr 2.. men da gikk det 2 dager før fødselen kom igang. Men til gjengjeld så kom han på 2 timer!
6Ymamma Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. februar 2007 Ja dette høres effektivt ut! Skal snakke med jordmor når jeg skal dit i dag =)
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #8 Skrevet 9. februar 2007 Jeg ble også strippet, flere ganger, da jeg skulle ha nr 1. Dette var på sykehuset, vi var der til vurdering for igangsetting. På meg hadde det INGEN effekt, vet også at mange jordmødre og leger ikke mener dette har noe for seg. Temmelig ubehagelig kan det være og.... Men skal ikke blande meg i hva du skal og ikke skal gjøre, ville bare komme med innspill om at dette ikke fungerer for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå