Gå til innhold

Skal dere kjøpe baby call?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket merke?

Hvilke kriterier har dere?

Med/uten kamera?

Jeg tenker å kjøpe med kamera... Ulempen er at lyden står da på hele tiden, og ikke slår inn og ut ved lyd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en til lillejenta, som vi bruker ennå. En phillps, enveis. Den er bra den. Eller bra nok for oss. Kommer nok til og bruke den nå også. Hadde en annen når hun var nyfødt. Sånn billig merke drit (husker ikke merke), men den tok bar inn masse annet støy fra nabolaget, uansett hvilken frekvens vi brukte. Den gikk i søppelen. Man MÅ kunne stole på den til en viss grad, ellers er den ubrukelig syntes jeg.

Skrevet

Skal kjøpe men er usikker på hva? er det noen som har noen skikkeli gode å anbefale!

Skrevet

Vi har SuperNova, men ikke med kamera. Vi har ikke så mye bruk for kamera, bruker den ofte når jenta vår sover ute i vogna (babycallen under vogna). Og har den på gulvet om natta når hun er syk (så vi skal høre hosting o.a. lyder bedre). Men akkurat nå er den til reparasjon, for vi mistet den i betongen, så vi klarer oss uten også.

Ja, man må kunne stole på at den slår seg inn når det er noen lyder. Ellers er det en fordel med trådløse (altså m/lader), har hørt om noen som måtte ha ledningen i hele tiden, da kan de f.eks ikke brukes ute i vogn. Og fare å ha de for nært senga dersom ungen kan bevege seg litt (hørte vel om noen som hadde vikla ledningen rundt halsen).

Vet ikke om jeg hadde orket at det var lyd hele tiden (som v/kamera), i alle fall ikke om natten.

Skrevet

Vi har alt, en SuperNova uten kamera. Vi lurte på å ta med kamera, men så tenkete vi at når ungen blir større så blir det litt for mye å invadere privatlivet deres, selv for en 1 åring. Når de er alene så tror de at de er alene også og da synes jeg det blir feil med et kamera liksom. Sikkert mange som er uenige med meg her, men det er nå mitt syn. Vi har hatt en babysitter før også, en billig philips, og fikk fort nok lære at man får det man betaler for... Vil absolutt anbefal SuperNova sin selv om den er dyr, den er liten og nett og har en utrolig lang batteritid på begge enheten, i tillegg gir foreldreenheten beskjed med en gang dersom den av en eller annen grunn mister kontakt med babyenheten og den kan reguleres veldig bra i lydstyrke og følsomhet. Vi bruker den veldig lite nå da, men det er greit når babyen er liten og når barna sover ute.

Skrevet

Går jo an å slå av kameraet da og? Ihvertfall på noen modeller...

Skrevet

Det er godt mulig, men jeg følte ikke at kamera var noe behov så da så jeg helelr ikke poenget i å bruke de ekstra pengene på det når det holde lenge med at vi får inn lyd dersom det skulle være noe :-) Har du veldig lyst på med kamera er det jo bare til å forhøre seg hos forhandler om hvordan de fungerer.

Skrevet

Grunnen til at jeg kunne tenke meg kamera er fordi soverom er i en annen etasje enn stua, så er det lettere å sjekke oftere at babyen ikke har dyna over hodet eller lignende når man bare kan se på en skjerm...

Kanskje jeg er litt hysterisk?

Skrevet

Vi har også ungene i en annen etasje, men det med dynen har jeg faktisk ikke tenkt på at kan være greit å se. Vi har bundet dynen fast i fotenden nettopp fordi de ikke skulle trekke den over hode (begge gjorde det, så da bandt vi den like godt fast så lenge de var veldig små) og om den blir sparket av så er det ikke krise om de skulle ligge litt uten siden vi har den noenlunde ok varme på soverommet og de har hatt pysj på seg. Du skal ikke føle deg hysterisk i hvertfall, men bekymret slik en mamma skal være! :-) Synes det er flott at du tenker på slikt jeg og prøver å finne løsninger.

Skrevet

Har egentlig ikke tenkt på at det går an å binde fast dynen... Det var en god ide :-)

Skrevet

Ja, vi bruker/brukte sånne håndkle-klips fra ikea til å feste dynen i sprinklene nede på senga. Nå er vi ikke så nøye på det lenger, for hun har blitt 2 år, klarer fint å få dyna unna selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...