Gå til innhold

Andre som ser frem til kontroll nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg begynt på uke 24 i dag og skal til kontroll på tirsdag for første gang siden uke 12 og jeg gleder meg veldig nå. Føler det er så utrolig lenge siden sist, ikke at jeg er urolig på noen måte, jeg kjenner jo masse spark hver dag og har sett at Knotten har det bra på UL, men jeg føler at formen er litt laber og gleder meg til å få sjekket urin, blodtrykk, høre hva legen mener om at magen min er så gigantisk (når jeg måler selv, vet jo hvordan man gjør det, så havner jeg 3-5 ruter over hele det grønne skjemaet, livmorentoppen er alt så høyt oppe at jeg får spark i ribbena...), få en henvisning til fysioterapaut pga mye bekkenplager osv. I det hele tatt, bare få en kontroll, snakke med en som kan det medisinske aspektet med dette her! :-) Andre som også gleder seg nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi!! Det var lenge siden gitt... Jeg har vært på mange kontroller jeg..Har liksom fått de kontrollene jeg har hatt lyst på. Men sikkert fordi jeg går til jordmor og lege annenhver gang... (de holder ikke styr på hvor ofte det blir da;) Men har hatt ca 1 gang i mnd tror jeg..

Skal på kontroll 1. Mars neste gang.

Skrevet

Ja jeg synes også det er lenge, men på den annen side så har jeg egentlig ikke følt behov for flere heller, det er jo tredjemann og "skumle" ting dukker jo sjeldent opp før etter uke 24 uansett, men nå kjenner jeg at jeg synes det er på tide ja! :-) Skal gå annenhver til jordmor og lege heretter. Skal til lege på tirsdag og så til jordmor 15 mars osv.

Skrevet

Jeg var p min andre nå på mandag. Var da 23+0. Hadde heller ikke vært på lenge lenge... Det var veldig godt og komme til JM. Neste time allerede i mars. Wow, så kort sa jeg. JM trodde nok jeg var spydig, men jeg var oppriktig overasket. Likte ærligtalt det gamle systemet bedre. Følte meg tryggere... Men alt var bra da, så da er alt vel.

Lykke til da...

Skrevet

Ja Man lurer jo ikke på så mye når man har gjort det før. Så lenge man kjenner den lille sparker og koser seg, er det somregel greit. Eneste er urinen ol.. Føler at det blir litt mye å høre fosterlyd hver gang...men det er jo koselig og da;)

Skrevet

Ja jeg kunne godt tenke meg å sjekke urin og blodtrykk, er mye svimmel og uvel for tiden og vil gjerne se at alt er som det bør være. Siden jeg har hatt svk.forgiftning før er jeg nok litt ekstra skvetten på akkurat dette også ;-)

Skrevet

Hei Alva!

Jeg var nettopp på min andre kontroll også, er 24 uker, var hos jordmor. Urin, BT helt fint, jeg spurte om hun kunne sjekke jern også, og det var også bra. Kjenner jo spark, så vet jo det er liv. Hjertelyden var på 146, vi vet ikke kjønn, noen som vil tippe?

Magen min er også gigantisk, livmora er ca midt mellom navlen og puppene. Jeg lå over det grønne feltet, ja, men dette var første måling, så har ikke noe å sammenligne med. Men lå aldri over grønne feltet med jenta mi (som var første).

Tror jeg bare skal gå til jordmor, jeg, dersom det ikke dukker opp noe spesielt medisinsk. Jordmor er koselig og har bedre tid, er dessuten nærmere så jeg ikke trenger bil (mannen bruker bilen, så det krever litt org å dra til lege).

Skrevet

Skal på min andre kontroll om en og halv uke, da er jeg drøye 22 uker på vei. Syns det er lenge fra uke11, da jeg var hos legen første gang. Selv om jeg har vært på UL og vet at alt er bra med den lille snuppa vår. Kjenner på meg at alt er normalt, er tross alt 3.gang. Men det skal bli greit å få tatt en liten sjekk.

Skrevet

Det med hjertelyd tror jeg spiller lite inn, her har alle guttene lagt på ulikt, denne her har høyest hjertelyd, vært godt over 150 de to gangene den har blitt målt mens eldstegutten pleide å ligge på 120-130.

Her er livmoren helt oppe i de nederste ribbena nå når jeg sitter, har vært større enn normalt med de to andre også, men dette er ekstremt til og med for meg å være. Men kanskje du får en gutt da siden det er så ulikt? :-)

Jeg lurte også på å bare gå til jordmor etter neste kontroll, men siden hun ikke tar blodprøver og jeg må ta ekstra blodprøver i uke 32 og 36 pga at jeg er rh- så er det like greit å gå annenhver gang. Liker også legen min veldig godt, han er utrolig dyktig og hyggelig.

Skrevet

Heia Alva! Skal også på kontroll nå straks - mandag te jordmor. Synes det er sjelden kontroll, men måtte innom legen min for 14 dager siden fordi jeg følte meg så himla uvel og sliten - trøtt, kynnere, hodepine osv. Men alt var ok, så han mente jeg måtte ned i stilling, så jeg jobber bare 50% nå. Det er utrulig deilig, og sjøl om jeg i utgangspunktet tenkte jeg skulle tilbake til full når denne sykemeldinga går ut, er jeg usikker på det nå. Føler at jeg endelig begynner å få overskuddet på heimebane tilbake!

Har også kjent spark oppe i ribbena. Sykt ikke sant? Hvordan skal vi bli om denne veksten fortsetter? Sliter også litt med bekkenet, men det varierer slik at jeg føler jeg ikke kan sette helt fingeren på det. Forrige helg klarte jeg ingenting, men denne uka er helt fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...