Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #1 Skrevet 9. februar 2007 jeg fikk opplest journalen min av helsesekreteren hos legen min, for jeg var usikker på om legen hadde skrevet det jeg hadde sagt i forbindelse med noe som skjedde føre jeg fant ut jeg var gravid.. jeg var så lur at jeg hadde prøvd amfetamin(2g, fordelt på 3personer uttover 2 dager), og litt hasj. (5g fordelt på samme personer) i uke 5 av svangerskapet... vel, da jeg får opplest dette, viser det seg at jeg har vært hos en annen lege, (noe jeg ikke har) og han hadde skrevet at jeg hadde brukt hasj, pepper og antidepresive fremtil jeg fant ut jeg var gravid og så slutten, men man så grunn til aktive urinprøver. grunnet dette stod der fra før(noe jeg virkeli ikke forstår) har ikke legen skrevet det jeg har sagt. jeg har ikke brukt antidepresive på så utroli mange år, at jeg aner ikke hvorfor dette står, og bruk er jo forskjell på en utskeielse på en liten uke??? etter endel undring over dette, fant jeg ut at det var barnefaren som hadde vært hos legen, for han var redd for fosteret. det er jo greit, men han hadde bedt om å ikke få noe dokumentert i journalen da jeg ikke viste han var der. har legen i det hele tatt lov til å skrive i min journal når noen diskuterer meg... føler barnefaren har ødelagt svangerskapet mitt. for jeg må til legen å tisse 2 ganger i uken langt etter fødsel, under overvåking, ellers får jeg problemer med barnevernet. for de er vist allerede blitt kontaktet.. er det noen som har noen sider om lover ang journalføring, er det som står der gyldig i det hele tatt??? er dette her lov??? er så frustrert, og det er vannskeli å kose seg med frøet da hver uke blir ødelagt men dette...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #2 Skrevet 9. februar 2007 dette burde du klage på,å prøve er ikke det samme som at du er narkoman.. hadde skjønt det om de hadde tatt stikkprøver innimellom,men to ganger i uken er drøy. jeg har selv vært narkoman i noen år,og sluttet 6 mnd før jeg vart gravid med guttungen,de tok bare en stikkprøve ca midt i svangerskapet... denne gangen har de ikke snakket om det i heletatt,har nå vært rusfri i 2 år:) Kan du ikke ta dette opp med jordmor???
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2007 #3 Skrevet 9. februar 2007 tusen takk for svar... og gratulerer med dine 2år... det er jo kjempe bra... *litt stolt* har bodd med narkoman(xstefaren min, han klarte seg lenge men sprakk og forholdet ble ødelagt) så jeg vet hvor vannskeli det kan være. og må innrømme at da jeg gikk i 19kl for 6år siden, datt jeg nokså uttpå selv, men fikk hjelp. etter det har jeg vært ren frem til ene prøveuka.. prøvde forklare for helsesekretæren at jeg ikke hadde vært hos legen den 12 desember og sagt alt dette. men hu sa bare at det står det der!!! og legen min vriker faktisk mer opptatt med at jeg skal avlevere urinprøver enn å bestille fødeplasser og Ultralyd. er begynt i uke 17 i dag, i følge BIM, og har alt vært der 2ganger siden uke 12, og jeg begynner bli så lei. jeg har jo mer å gjøre enn å være der så ofte, og kan ikke planlegge noe for får vite fra gang til gang når jeg skal tilbake... skal ikke det stå når noen andre sier noe i det minste??? barnefaren har innrømmet at han ville jeg skulle ta noen stikkprøver, og sånne ting... hater han for dette i dag, men går nok over om noen mnd... *ler*
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #4 Skrevet 9. februar 2007 barnefaren mener nok bare det beste..sikkert litt sprøtt å bli pappa også,blir litt rare og hormonelle,det er ikke bare vi som blir det. Men kan du ikke ta med deg barnefaren ned til jordmor da,og snakke med ho. Du vet at du ikke trenger å gå på kontroll hos legen. jordmødre kan være veldig greie å snakke med,og de holder jo bare på med gravide:) (en allmenlege har ikke like mye peiling på sånt) hehe
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #5 Skrevet 9. februar 2007 hehe,glemte anonymknappen:P men da kan du jo skrive til meg privat i stede for her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå