Gå til innhold

er det brystbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde melkespreng da jeg la meg i går, men barnet mitt våknet ikke før 3timer senere. har ligget med feber i natt. ene puppen er vond og hard. har tømt den med håndmelking i dag+ babyen min har sugd i hele natt. tror den er tom men jeg er fortsatt øm. er det noen som har tips til meg, hvor ofte bør jeg tømme. er det sant at en ikke skal massere så lenge en ikker ammer? har håndmelket på motsatt side slik at jeg ikke skal få det der og at barnet kan suge mest mulig på vond siden. går med ullinnlegg hele tiden.

når dere håndmelker, hvor mye ca kommer det? hvor ofte må jeg tømme brystet og hvor lang tid tar det før det bli bra?

tusen takk på forrhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres veldig likt ut brystbetennelse ja. Har du feber og føler deg dårlig, ville jeg ha ringt til legen i dag, gjør det nå på morgenen du. Da må brystbetennelsen behandles med antibiotika. Fint du har gjort de tiltakene du skriver! Du bør amme/pumpe deg ofte på det betente brystet. Hvil deg så godt du klarer med et lite barn hjemme så lenge, og riktig god bedring!

Skrevet

glemte å si at jeg hadde feber i natt, og er feberfri nå

Skrevet

Ok, men føler du deg dårligere utover dagen og får feber, kontakter du lege. Hvis ikke gjør du det riktig -amme/pump ofte - og relativt lenge(så puppen blir "tømt"). Begynn på den gode puppen slik at du får i gagn utdrivningsrefleksen - tømm deretter den vonde puppen. Få nok hvile.Varme omslag.

Mener Blomman la inn en tråd om behandling av brystbetennelse, bla litt nedover og let etter den!

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...