Gå til innhold

havregrøt for sterkt for magen hos 6 mån baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

husker ikke når vi begynte med det til første mann.. lillebroren er kjempevanskelig ang grøt for tiden, så tenkte jeg kunne prøve havregrynsgrøt med litt frukt oppi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal gå fint det! Bare husk at du må introdusere det gradvis da havre inneholder gluten. Vi ga det annenhver dag i en periode i begynnelsen og ökte gradvis. Gikk helt fint det.

Skrevet

Jeg har gitt havregrøt siden han var 6 mnd. Fint å male grynene litt før du koker.

Du kan også kjøpe havremel på helsekost og koke av.

Havre inneholder gluten men de fleste glutenallergikere tåler det. Så det går nok fint:)

Skrevet

det går vel greit..;) det er jo havregrøt som selges i butikken fra 4 mnd..;)

Skrevet

Går veldig fint her (lillegutt er 6 mnd). Fikk beskjed av hs at havregrøt var fint når man ammet (eller annen grøt med gluten),før skulle man jo ikke gi gluten, men nå har de altså ombestemt seg:-) Jeg gir havregrøt med eple fra småfolk, og havregrøt med banan og aprikos fra nestlè.

Skrevet

mente ikke havregrøten fra barnemat produsentene alltså:-) det er alle disse grøtene han ikke liker. jeg mente vanlige lettkokte havregryn som vi voksne og større barn spiser. det gav vi med hell til broren hans, men husker ikke hva tid vi begynte. men jeg prøvde nå i morges, og han spiste litt i hvertfall..

Skrevet

Selv om barnet ditt snart er 6 måneder anbefaler vi å starte med grøtene i Trinn 1 (ca. 4 md). Start gjerne med Risgrøt eller Maisgrøt, disse er milde og gode startgrøter, og uten gluten. Begynn med smaksporsjoner av 1 ts. grøtpulver og øk gradvis til 1 porsjon i løpet av 1 uke. Etter hvert kan du gå over til Havre Ris og Hvete, som også er fra Trinn1, denne gir en gradvis og forsiktig introduksjon av gluten.

Dette fikk jeg mail om i fra Nestle. Så begynner selv med maisgrøt her....

Skrevet

helsesøster sa at eg kunne gi vanlig havregrøt til alexandra då ho var 6 mnd... ho liker ikkje babygrøt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...