Gå til innhold

nå kommer vel jenta?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Noen flere som er lei av alle andres "velmente" kommentarer når du forteller at du er gravid? Til nå har vel ca alle jeg har fortalt at vi venter 3. mann svart med "ja, nå kommer vel jenta da!" Det er nesten så jeg ikke orker å fortelle det til flere. For jeg er faktisk kjempe glad for å være gravid og har lyst til å dele den følelsen med familie og venner. Jeg ønsker ikke å hive meg ut i en ny diskusjon om hvilket kjønn det er. Vi har to flotte gutter som vi er veldig glad i og vi har FAKTISK valgt å få barn "selv om" det mest sannsynlig blir en gutt til. Fordi FOR OSS så er det helt greit. Jeg forstår alle de her inne på siden som ønsker seg det ene eller andre og jeg synes selvfølgelig også det hadde vært hyggelig med en jente. Men det hjelper jo faktisk ikke på når absolutt alle rundt deg snakker til deg som om du er totalt mislykket hvis du ikke får til å få "en av hver". Jeg mener at det er naturen som styrer. Og føler meg rett og slett beæret over at jeg og mannen min i det hele tatt får til å "lage barn". Det er mange som sliter der ute - og hva betyr det da om det er jente eller gutt? Kan ikke folk holde tankene sine for seg selv og heller gratulere med det største underet i verden?

Fortsetter under...

Herregud, det er som å lese om meg selv og mine tanker! Personlig ønsker jeg meg faktisk gutt nr 3, for jeg forguder de nyyyydelige sjarmtrollene mine - og de har så mye glede i hverandre. Gutt nr 3 vil liksom bare skli rett inn! Dessuten synes jeg gutter er mye lettere å håndtere, og vi hardet så gøy sammen! (blir litt småkvalm av det rosa prinsessedalle som vennindene mine med døtre driver med, for å være helt ærlig!).

Egentlig ikke så opptatt av kjønn nå, tenker mest på hvor herlig det blir med en liten flokk på 3 barn, og at alt skal gå bra i svangerskapet - både med meg og barnet i magen. Men HERREGUD så opptatt folk rundt oss er av kjønnet!! Både venner, nære familiemedlemmer, kollegaer på jobb osv.. ALLE "forventer" at vi nå¨vil få jente, og at det er derfor vi skal ha et barn til - for å få jente. Og når jeg faktsik sier rett ut at jeg mest kunne tenke meg gutt, himler de med øynene og kaller det forsvar for å gardere meg! (" for dere hadde vel ikke blitt gravide igjen om dere hadde hatt en av hver??--- JOOOOOOOOOOOOO, det hadde vi!).

Er drittlei jentekommentaren, og skjønner ikke hvorfor det er så opplest og vedtatt at en ønsker seg det, når en har 2 gutter??!! Ser ikke folk hvor høyt vi forguder guttene våres, hvor stolte vi er av dem og hvor praktisk det er at også nr 3 blir gutt? Og ikke minst; hvilken glede guttene vil ha av hverandre?

Må jo egentlig bare le av dem, stakkars - de vet ikke bedre!

Hei lykkeliten - dette er fra hovedinnlegger.

Takk for innlegget ditt. Jeg lo godt da jeg leste det for jeg følte endelig at det var en der ute som skjønte hvordan jeg hadde det. I går snakket jeg med en nabo og sa at jeg var sikker på at gutt nr 3 er på vei. Svangerskapet er så langt helt likt de to forrige. Da sa hun "ja, det er vel en måte å beskytte seg på det, så du ikke blir så skuffet". Jeg ble rett og slett helt målløs!!!

Lykke til med resten av svangerskapet ditt - håper vi begge er ferdig med å få alle de "dumme" kommentarene nå, så vi kan nyte resten av tiden.

Jeg har også termin i september. Har du tenkt til å se kjønn hvis de kan se det på ultralyd? Jeg lurer på å la være, har visst det de to andre gangene, så denne gangen hadde det kanskje vært morsomt å vente.

Hei på deg igjen HI!

Vi skal til UL helt i begynnelsen av april, og har fortsatt ikke bestemt oss for om vi vil vite eller ikke. I begge de forrige svangerskapene visste vi kjønnet, og det var så fint! Da fikk nurket litt mer personlighet, og vi kunne velge navn, kjøpe tøy/utstyr etc utfra gutteavsløringen. Denne gangen hadde det faktisk vært litt gøy og ikke vite, selv om den dustekommentaren om jenta da må leve i 5 mnd til. Men på den annen side, om vi ikke vet - og gutten kommer - så kan de jo ikke annet enn holde kjeft? Hmm, godt jeg ikke må ta den avgjørelsen før om 7 uker!..

Lykke til til deg også, lenge leve guttemammaer!!!! (hi-hi)

Orker ikke kommentere dette så veldig langt fordi jeg har svart på veldig like innlegg her en gang før, vil bare si at du finner mange kommentarer og like historier tidligere på siden og at jeg vet ALT om hva du mener. Jeg venter gutt nmmer tre og gleder meg som bare det til denne lille gutten kommer også. Er dritt lei av alle kommentarene, men synes tross alt det var en befrielse å se på ultralyd at det var en gutt til som kom....nå er jeg raskt ute med å fortelle at gutt nummer tre er på vei for flere teite jente-kommentarer kan jeg nesten ikke tåle. Lykke til uansett hvilken kjønn det blir!

PS: Hilsen en som kjenner hvor utrolig stolt jeg er av alle gutta mine selv før den siste er født. Og til kommende "urolige" gutte-mammaer. Det er kjempestas med gutter. Like mye fine klær, like mye følelser og masse morro. Jeg DIGGER gutta mine!

Jeg var bombesikker på at gutt nr 3 kom, men da vi var på ultralyd viste det seg å være en liten jente.

Jeg fikk sjokk og begynte å gråte. Ikke forberedt på det i det hele tatt. Følelsen var overveldende fordi jeg var så sikker på at det ble en gutt.

Når man har to av samme kjønn fra før er det naturlig at man føler det blir samme kjønn igjen. På en måte er det tryggest å tenke slik. Vi har jo fantastiske gutter og vet hva det dreier seg om.

Men sikker kan man altså ikke være, og jeg kjenner mange som har fått motsatt kjønn på tredjemann.

Uansett hvilket kjønn, så er det ikke det som spiller størst rolle. Jeg kan ikke tenke meg noe mer sjarmerende en tre flotte brødre eller søstre.....det er en helt spesiell sjarm over det.

Jeg føler nesten folks komentarer er værre etter at jeg fikk vite at det blir jente. Maset slutter ikke, og jeg kjenner meg sint på mine gutters vegne. Hvorfor ville ikke en gutt til være like bra?

Annonse

Så deilig å lese innleggene deres!! Jeg har to gutter fra før og har termin med nr 3 om 2 dager!! Begge guttene har kommet nesten to uker før så det er litt rart at den nye verdensborgeren ikke har vist seg enda. Vi vet ikke hva vi skal ha denne gang og det var et bevisst valg. Ved nr to så visste vi at vi skulle ha gutt igjen og jeg fikk så utrolig mange sårende kommentarer fra folk om at jeg kunne jo prøve en tredje gang på jenta!!

Tredje mann er på vei - ikke for at vi prøver på jente, men for at vi ønsker oss ett barn til!!! Synes det er utrolig mange dumme folk der ute som sier mange dumme ting, Selv var jeg nok en av disse før jeg selv fikk barn. Kunne ikke se for meg at gutter kunne være stas og gøy, men guttene mine har blåst meg over ende med hvor sjarmerende jeg synes de er!!!

Når som helst venter jeg at fødsel skal starte - jeg gleder meg til å ta imot ett nytt lite menneske - samme hva kjønn det har!!

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...