Gå til innhold

HEISAN AMILDE OG ALLE DE ANDRE JUNIDAMENE

limababy

Anbefalte innlegg

Hei på dere, hvordan går det med dere nå? Jeg har vært på UL siden sist, venter en gutt til! :) Storebror kastet seg om halsen min i ren lettelse...? over at det ikke var en jente og ga meg resten av pølsen sin som han håpet babyen ville like. Søtt! Vi er glade for at alt er vel og gleder oss veldig etterhvert nå. Terminen ble ikke flyttet i det hele tatt, og da jordmor indikerte at jeg kunne være over 19 uker kunne jeg fortelle at jeg var 18+5.. Hehe, veldig planlagt baby. Dette viste seg å stemme på dagen da hun var ferdig å måle.. Delvis sykmeldt nå fremover, bare 20% for å komme litt til hektene mellom slitsomme arbeidsdager. Det skal bli godt gitt.

Håper alt vel med dere også, gi en lyd da. :)

Fortsetter under...

Hei :-)

Alt bra her, er hundre prosent sykemeldt og er i ok form så lenge jeg er hjemme. At det er kjedelig får jeg bare venne meg til. Magen er diger og lurer veldig på hvordan den ser ut om 4 måneder. Håper ikke jeg får årets største baby på 8.5 kilo med en hodeomkrets på 55 cm..(au au)

Nettene begynner å bli ubehagelige. Finner ikke en stilling som passer og må opp flere ganger for å tisse og å drikke vann. jeg lå i natt og fantaserte om ei sånn seng hvor man kan ta opp ryggen og under knærne.

Men livet er fantastisk. Gleder meg så utrolig mye og det er så artig når man har to store barn som gleder seg veldig til å møte lillebroren. De klemmer på magen og synger godnattsang til lillebroren.

Kun 17 uker igjen nå- og snart er det vår og vi kan sitte ute i vårsola med store mager og drikke te.

Håper alt er bra med dere andre junidamer!

Nesten så jeg kunne kopiert innlegget til Amilde jeg, bortsett fra at jeg er 50% i jobb da. Og det kjennes godt med travle dager i en sykhusavdeling, mye gåing og stress. Har mye kynnere, som til dels er smertefulle og det er ikke like kjekt hele tiden.

Det du skriver om magen, natten, herlige storesøsken og om å gleder seg, ja det er som om jeg skulle skrevet det selv Amilde. Synes i grunnen tiden går veldig fort, noe som sikkert har sammenheng med at jeg skal ha eksamen i mai. Det blir jo aldri nok tid til å lese :-) Det gjør jo sitt til at svangerskapet også går fort unna, og jeg gleder meg masse til sommeren.

Tror forøvrig det blir en gutt på oss også, selv om jordmor ikke var helt sikker sist. Men sønnen vår var sikker på at han så en liten tissemann da :o) Og har den guttefølelsen selv også.

Har begynt å tenke på navn, og Espen, Thomas og Mats ligger godt an. Men, mange andre fine også, kommer jo an på hva som passer den lille. Hva med dere, er navnet klart??

Kjenner masse liv om dagene, og det er deilig og veldig betryggende.

Ha en riktig god helg alle sammen!!

Hei!

Nå går det bedrre igjen! Hele familien har hostet og hostet og hostet... legen tror det er kikhoste ... og jeg må si jeg har vært bekymret for den lille i magen-- men alt ser bra ut.

Er plaget med sure oppstøt men ellers går det meste greit. Kan ikke akkurat utføre så mye husarbeid uten at det går ut over ryggen -- men men.

Jobber 65% .. men tenker på å kutte ned til 50% - kunne tenke meg litt kortere dager- det er ikke så mye fart i meg om morgenen og med tre barn som skal ut av huset og mann som pendler så blir det mildt sagt hektisk. Jeg skal diskutere dette med jordmor på torsdag:0)

Jordmor var veldig usikker men hun trodde nok at hun ville holde en knapp på jente.. så nå går navnediskusjonen i heimen :0)

God helg alle junidamer - nå står en herlig fredagskveld med gullrekka - rett ut på sofaen foran meg - min elskede fikser noe god mat til oss og jeg bare slapper av :0))) Og snart er det morsdag!!!

• 3 uker senere...

har ikke vært her før, men jeg er også junidame! termin 25. juni, barn nr 3, jente denne gangen - har to store gutter fra før. er i fin form og jobber fullt, men begynner å få jevnt med kynnere og det kjenner jeg at tar mye energi. prøver å få nok søvn, og høre på kroppen når den sier 'neineinei'. men det er ikke lett! første svangerskap var supergreit - gikk lange turer til timer før jeg fødte, men med nr 2 (som var veldig stor) ble jeg sykemeldt på slutten med mye kynnere.

hadde vært fint å prate litt mer med noen av dere. blir bare forvirra av 'kaoset' utenfor denne gruppa her....her føler jeg meg rett og slett litt mer hjemme :-)

Hei bebpus!

Jeg har også to store gutter fra før og venter nå jente iflg. ultralyd. Er i full jobb, men har vært sykemeldt de siste 14 dagene pga. kraftig influensa/luftveisinfeksjon. Prøver nå å få aktiv sm ei uke for å "gå meg til" igjen, det har vært ei stri tørn. Jeg har termin 11 juni, synes tiden går fort nå!

Annonse

Jeg har termin 3/6 og har ligget emd influensa runde nummer to.

Jeg er i full jobb, men har mye møtevirksomhet utenom jobben.

Tror jeg må trappe ned snart - jeg er frykterlig sliten og magen er stram, men vet ikke om DET er grunnlag nok til en sykemelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...